Ik maak gebruik van een score overzicht met spelers (in kolom A), waaruit van een 8-tal wedstrijden (uitslagen staan in kolommen in dezelfde rij als de speler) de beste 5 scores uit deze 8 in een totaal kolom staan.
Hiervoor gebruik ik de matrixformule
Het lukt mij niet goed om deze (of een deel van deze) formule in de voorwaardelijke opmaak van de tabelrij te krijgen.
Wie heeft er nog een goede tip in de richting van een oplossing?
Vast dank voor de moeite,
Ferry
Als gevolg van reactie van VenA een bijlage Bekijk bijlage Beste vijf uit acht wedstrijden.xlsx meegestuurd.
Let op, indien een dubbele score (bv 2x dezelfde waarde) dan is het voldoende als een ervan een achtergrondkleur heeft).
Hiervoor gebruik ik de matrixformule
Wat ik nu echter ook nog wil bereiken is dat de door deze formule gekozen hoogste waarden (per cel) een groene achtergrondkleur krijgen in de wedstrijdscores die staan in C3:J3. Hierdoor ziet de deelnemer in één keer wat zijn eerstvolgende laagste score is die hij kan verbeteren in de nog niet gespeelde wedstrijd en welke scores al niet meer meetellen in totaal score.=ALS(AANTAL(C3:J3)>=5;SOM(GROOTSTE(C3:J3;{1\2\3\4\5}));ALS(AANTAL(C3:J3)>=1;AANTAL(C3:J3);""))
Het lukt mij niet goed om deze (of een deel van deze) formule in de voorwaardelijke opmaak van de tabelrij te krijgen.
Wie heeft er nog een goede tip in de richting van een oplossing?
Vast dank voor de moeite,
Ferry
Als gevolg van reactie van VenA een bijlage Bekijk bijlage Beste vijf uit acht wedstrijden.xlsx meegestuurd.
Let op, indien een dubbele score (bv 2x dezelfde waarde) dan is het voldoende als een ervan een achtergrondkleur heeft).
Laatst bewerkt: