• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak in draaitabel dmv gegevens uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

camper2500

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Beste,

Hier zoek ik al een tijdje naar, zonder resultaat.

Ik heb een draaitabel met de samenvatting van productie. Dus de productiehoeveelheid per recept en per dag.
Ik heb ook een tabel met een oplijsting van monsternames

Nu zou ik graag in de draaitabel de cellen kleuren waar er een monster genomen werd.
Ik heb reeds iets geprobeerd met een formule als SOMMEN.ALS() zo kan ik gaan kijken welke record van de monsternametabel aan 2 voorwaarden voldoet. (datum en recept)

Maar in een draaitabel lukte me dit niet.

Weet iemand hier een betere oplossing voor? mogelijk moet ik hier naar VBA gaan?

Alvast bedankt,

Bekijk bijlage test bemonstering.xlsx

Camper2500,

Normaal zou je de voor het kleuren van cellen voorwaardelijke opmaak gebruiken.
Echter, binnen een draaitabel kun je voorwaardelijke opmaak niet gebruiken, dat is niet toegestaan.
De enigste mogelijkheid die je hebt is om de cellen via VBA te kleuren.
Maar deze macro zal je dan na iedere update van de draaitabel opnieuw moeten laten lopen.

Veel Succes.

Beste,

Ok VBA zal het worden dan, ik ben hier al mee bezig geweest. VBA code schrijven om cellen te kleuren zie ik wel zitten. Ik ben dus vooral zoekende hoe mijn voorwaarden te controleren. Hier weet ik echt niet hoe eraan beginnen.

Groeten,

ik zou aan de gegevensverzameliing productie het veld "monsternr" toevoegen met vert.zoeken.
dit veld kan je gebruiken in de draaitabel tbv voorwaardelijke opmaak

Hey Fantastisch!!

Ik had de hoop ondertussen al opgegeven, maar hier kan ik wel verder mee. Bedankt voor de les!

Wreed bedankt!!

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan