• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke Opmaak in een Grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Beste Experts,

Is er iemand die mij kan vertellen hoe je werkt met voorwaardelijke opmaak in een grafiek, indien dit kan?
Ik wil namelijk in een grafiek met 10 staven een scheiding maken(een duidelijke lijn of dergelijke) tussen de staaf die erop of boven de 90% zit en voor de staaf die eronder zit!

Kan iemand mij mee helpen?

Zie op mijn site, dan naar Excel, dan naar Voorbeeldbestanden.

Daar zijn meerdere dingen daarover te vinden bij Grafieken.

Wigi

Wigi,

Respect voor jou site. Vind echt knap wat je allemaal kan met Excel.

Veel kan ik wel zelf maar in de bijlage staat een tabel en een grafiek.
In die grafiek staat een rode lijn.
Kan ik deze met een formule er in krijgen, in de tabel heb ik het met voorwaardelijke opmaak gedaan!

Alvast bedankt.

p.s. als er iemand anders me kan helpen, graag!

Groeten Timmie

Bijlagen

Hartelijk dank voor je reactie. Dit is ongeveer wat ik zocht. Wat je met dat "RODE VLAK" hebt kan dat ook met een lijn?

Ik heb nog niet zoveel gewerkt met grafieken, maar na even proberen heb ik dit:

Klik RM knop in "rode vlak". >> gegevenreeks opmaken.
Kies bij vlak voor GEEN.
Kies bij rand voor aangepast >> stijl, kleur en dikte. >> OK.

Het is niet optimaal, maar in iedergeval iets. Misschien kan een ander jou verder/beter helpen.

Laatst bewerkt:
Je kan ipv voor de reeks van 98% een vlak te kiezen als grafiektype, ook opteren voor een lijngrafiek. Dan heb je een lijn, en kan je die opmaken zoals je wil.
Je hebt wel dacht ik een beperking dat je geen 3D grafiektypes met 2D grafiektypes kan mengen.
Maar grafieken is ook niet mijn sterkste punt :) Wigi is daar wel goed ik merk ik, en anders moet je eens bij Andy Pope of evt. Jon Peltier te raden gaan. Die mannen zijn daar zeer sterk in.

Je kan ipv voor de reeks van 98% een vlak te kiezen als grafiektype, ook opteren voor een lijngrafiek. Dan heb je een lijn, en kan je die opmaken zoals je wil.
Kijk nou, weer eens wat geleerd, ik wist niet dat je verschillende grafiek type's tegelijk kon gebruiken.
Als bijlage het resultaat.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan