• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak in excel behouden bij slepen cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvdberg123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Hallo,
Ik heb een probleem.

Ik heb in een selectie een voorwaardelijke opmaak ingesteld.
als ik de waarde invoer, dan zal de opmaak zichzelf aanpassen. Als ik nu de cel sleep, gaat die voorwaardelijke opmaak mee.

Nu is de voorwaardelijke opmaak uit de oorspronkelijke cel weg, maar dat moet niet!
Wie kan mij hiermee helpen?

Groetjes

Bij Excel 2007 geen probleem, post eens een voorbeeldje.

Kopiëren in plaats van sleepen, geeft dat wel het gewenste resultaat?

bvdberg,
Ik mag hier niet quoten van de sitebeheerder. Waarom is mij een raadsel, want waarom staat die knop dan bij alle berichten? Dan maar zo: Jij schreef:
"Als ik nu de cel sleep, gaat die voorwaardelijke opmaak mee."
Antwoord: dat is normaal, dat hoort zo.

Jij schreef ook:
"Nu is de voorwaardelijke opmaak uit de oorspronkelijke cel weg."
Antwoord: dat is niet normaal, de oorspronkelijke cel behoort bij slepen niet te veranderen en ook de voorw. opmaak niet. Wat er bij jou dan mis is, is vanop afstand niet te zeggen. Wellicht kunnen we het zien als je een voorbeeld post.

Je mag niet quoten op het vorige bericht

want waarom staat die knop dan bij alle berichten?

Dit mag dus niet.

Heb je mijn voorstel al geprobeerd:

Kopiëren in plaats van sleepen, geeft dat wel het gewenste resultaat?

Dit mag dus wel

popipipo,
bedankt voor de uitleg. Ik hoop dat ik het heb begrepen (nu pas): een direct voorgaand bericht mag niet worden gequotet, een vroeger bericht dan het direct voorgaande wel. Is dat juist?
Ik kan begrijpen dat niet steeds grote lappen tekst herhaald mogen worden, dat kost de site-eigenaars schijfruimte en dus geld. Maar als ik tot dusver quotete (wat een woord), dan klikte ik op de quoteknop, wiste meestal het grootste deel van de aangehaalde tekst, en liet precies dat gedeelte staan waarop ik wenste te reageren. Ik vond en vind nog dat dat de duidelijkheid ten goede kwam/komt. Maar dag mag kennelijk niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan