• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak indien aan 2 criteria is voldaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter klad
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

klad

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2014
Beste forumleden,

Ik zoek naar een formule die ik kan invoeren bij voorwaardelijke opmaak waarbij aan twee criteria moet worden voldaan.

In bijlage een vereenvoudigde versie waarbij ik graag het volgende wil:

- kolom E is ingevuld + kolom D = "Jan" dan wordt de rij groen
- kolom E is ingevuld + kolom D = "Piet" dan wordt de rij blauw
- kolom C>0 = rij wordt geelBekijk bijlage 237387

Voor de duidelijkheid heb ik de cellen hier handmatig ingekleurd.Bekijk bijlage Voorbeeld voorwaardelijke opmaak.xlsx

Als je al weet waar je het zoeken moet dan kan het toch niet zo heel erg moeilijk zijn om de voorwaarden te definiëren?

Voor de eerste voorwaarde bv
Code:
=EN($E2<>"";$D2="Jan")

Bijlagen

Ik denk dat ik mijn voorbeeld te sterk heb vereenvoudigd. In bijlage de meer volledige versie.
Er zijn 2 tabbladen: "Voorwaardelijke opmaak" waarbij ik heb aangeduid waar het mis gaat en "Gewenst resultaat" met handmatig ingekleurde cellen zoals het d.m.v. voorwaardelijke opmaak zou moeten worden.

Ik hoop dat het hiermee beter lukt om te achterhalen waar ik de mist in ga.Bekijk bijlage Voorwaardelijke opmaak.xlsx

Je moet niet toetsen of kolom R > 0 is maar of kolom R = "":) (zie R19 en R20) Bij een echt lege cel werkt het wel. Op het moment dat je in een cel "" zet dan is deze inhoud groter dan 0.

Bijlagen

Ha, bedankt voor de tip. Ik had al het gevoel dat ik ergens een denkfout maakte en kon maar niet vinden wat. Het is nu inderdaad gelukt om alle voorwaarden te formuleren en volgens mijn wensen te laten functioneren.
Super bedankt !

Was dan ook de tip van de dag. Eerst even proberen of de formule wel werkt en deze dan pas in de VO gebruiken.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan