• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak Indien een andere cel NIET LEEG is

Status
Niet open voor verdere reacties.

AKingma

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2015
Beste Helpers,
druk aan het zoeken naar een geschikte cursus, maar ondertussen probeer ik toch al zelf wat uit te vogelen...
Ik wil voorwaardelijke opmaak toepassen. De volgende kolommen zijn van belang: K: datum toekenning arrangement, M: datum ingang arrangement.
Als er een datum staat in Kn (waarbij n staat voor rijnummer), wil ik kijken of er ook een datum staat in Mn. Ja? mooi, niets aan de hand. Nee? Als Kn langer dan 90 dagen geleden is, dan wil ik dat cel Mn rood kleurt (omdat dan actie ondernomen moet worden).
Ik kwam tot de volgende formule in de voorwaardelijke opmaakregel: =EN(ISLEEG($M3);($K3<VANDAAG()+90))
Wat er nu echter gebeurt, is dat ook als K3 leeg is, M3 rood kleurt. Dat wil ik niet, want als K3 leeg is is waarschijnlijk de hele rij nog leeg.
Ik wil dus eigenlijk iets toevoegen als ISNIETLEEG($K3), alleen bestaat die functie niet...
Waarschijnlijk zie ik een heel simpele oplossing over het hoofd?

Hoi
Post een vbtje, dan zal je sneller hulp krijgen, en hier op het forum zijn er geschikte cursusen te vinden forum-> Tips en handleidingen

Hoi gast0660, dat had ik idd inmiddels bedacht, ik heb alleen altijd ruzie met het uploaden van voorbeeldbestandjes... ik blijf het proberen

Hoi,
Ga naar geavanceerd bijlage invoegen (mag wel niet meer dan 100 kb zijn)

ja, dat weet ik wel... Maar hij laat met "browse" prachtig mijn bestand zien, maar klik ik daar vervolgens op en dan op "open", dan verschijnt het linkje niet in het "uploadveld". Dit had ik vorige keer ook al. Oude bestandjes staan daar wel, maar daar zit nu net deze vraag niet in...

Hoi,
beheer bijlagen -> toevoegen werkt niet voor jou?

nee, soms wel, soms niet. en ik ben er nog niet achter wat soms1 en wat soms2 betekent... :confused:

plan B voorbeeld

Dit keer lukt het echt niet om wat dan ook te uploaden. Dan hier maar voorbeeld:

naam datum toekenning datum ingang
jan 01-09-2015 01-09-2015
piet 01-09-2015 01-10-2015
kees 01-09-2015
klaas 01-10-2015
marie

in dit voorbeeld moet datum ingang bij kees rood worden, want toekenning meer dan 90 dagen geleden. Bij klaas en marie niet, want minder dan 90 dagen (klaas) of nog niets bekend (marie).

Niet getest.
PHP:
=EN(ISLEEG($M3);$K3>0;($K3<VANDAAG()+90))

Het idee van Plongske is uitermate simpel, waarvoor dank. Testen levert echter niet wat ik wil, ook als er nog geen 90 dagen verstreken zijn sinds datum toekenning, kleurt de cel nu rood. Ik heb de syntax argument voor argument getest (met: ALS(argument;1;0)) Dat levert op dat inderdaad het argument met VANDAAG niet de juiste uitslag geeft, =ALS(K3<VANDAAG()+90;1;0) levert altijd een 1 op, ongeacht of in cel K3 geen waarde, een datum 4maanden geleden, of een datum van gisteren staat. Ziet iemand waar de fout zit?

dacht al dat die +90 niet klopte maar had geen tijd om te testen, moest dringend vertrekken naar mijn werk.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan