• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak m.b.v een selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Ik krijg het niet in mijn eentje voor elkaar. dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een aantal selectie vakjes gemaakt.Deze staan gekoppeld met aan een paar "hulpcellen".

Nou is het de bedoeling dat als het selectie vakje dus niet is aangevinkt (dus cel B25 heeft de waarde FALSE) dat dan de tabel met het oppervlak (F24:H39) in de achtergrond weg valt. dus als de selectie uit is moet de tabel niet in te vullen zijn.

Als het selectie vakje wel is aangevinkt (dus cel B25 heeft de waarde TRUE) dan moet de tabel te zien zijn, waardoor deze tabel in te vullen is.

Wat me wel lukt is:
als ik cel B25 in de voorwaardelijke opmaak geef:
cell value is not equal to True
en de vink staat uit dan zie ik B25 niet. als het vinkje wel aangevinkt is dan zie ik B25 wel.
Maar nu wil ik deze formule dus over een verspreiden over de cellen (F24: H39)

ik hoop dat jullie mijn vraagstelling snappen en dat jullie mij snel kunnen helpen want ik zit helemaal vast.

Lang verhaal, ik denk dat het vlotter werkt als je een voorbeeld even plaatst hier.

In de Zip file zit een excel bestand.

Het gaat over een kassa systeem van een cafe met verschillende kassa's. Ik heb een aantal kassa's en wil via de vinkjes aangeven welke kassa's ik wel wil gaan gebruiken. Als de vinkje niet aanstaan moeten de invultabelen van die kassa niet te zien zijn. Als het vinkje wel aangevinkt is moet de tabel wel te zien zijn waardoor deze dus kan worden ingevuld.

De vinkjes staan nu gekopeld met de cellen B25:B29.
Als het bovenste vinkje dus aan staat, is B25 True en moet tabel van de voorbar (F24:H39) te zien zijn.
Het 2e vinkje is voor cel B26 en dus van de tabel van de ESCbar (J24:L39)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan