• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak m.b.v. formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theknurt

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Môgge,

Ik probeer de voorwaardelijk opmaak in een tabel toe te passen m.b.v. een formule (=VERT.ZOEKEN($L10;BasisBezetting;WEEKDAG(M$4;11)+1;0)), alleen wil het niet werken. (zoals ik het wil)

Vanuit een vaste tabel (BasisBezetting)wil ik de waarde ophalen die voor die bewuste dag(waarde) geld.
Deze wil ik vergelijken in een (uiteindelijk draai)tabel en is de waarde in de draaitabel lager, dan moet de achtergrond kleuren.

In de handmatige opmaak heb ik een voorbeeld gezet, ter informatie zoals ik het graag zou willen.

Voorwaardelijke opmaak Helpmij.png

Kunnen jullie meekijken en mij weer op het goede pad brengen, waarom ik het niet voor mekaar krijg ?

Txs The Knurt

Bijlagen

Thanks, dit is inderdaad een mooie oplossing en werkt perfect.

Kleine vraag nog, zijn de bereiken in deze VO niet tabelvorm te formuleren ?
Zoals onderstaand voorbeeld? Ik heb het geprobeerd, krijg dan bijgaande foutmelding.......

Code:
=INDEX(Tabel4[#Alles];VERGELIJKEN($L5;Tabel4[[#Alles];[Dienst]];0);VERGELIJKEN(TEKST(M$4;"dddd");Tabel4[#Kopteksten];0))>M5

Voorwaardelijke opmaak Helpmij 2.png

Thanks anyway....

Nee dat werkt niet. Je kan obv van een tabel wel gedefinieerde namen maken.

Code:
=INDEX(Tabel;MATCH($L5;Dnr;0);MATCH(TEXT(M$4;"dddd");Dagen;0))>M5

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan