• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak meenemen in tabel filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

JackLegend

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2018
Hoi,

Ik wil het aantal trainingen bijhouden hoeveel trainingen medewerkers de afgelopen jaren hebben gevolgd. Dit wil ik voor volgend jaar ook gebruiken om iedere training een "1" te zetten achter de naam en in de juiste maand wanneer een persoon de training heeft bijgewoond. In de laatste kolom van de tabel wil ik het totaal aantal trainingen per persoon bij houden. Nu moeten personen over het algemeen minimaal 8 trainingen volgen in het jaar hierop wordt voor sommige functies een uitzondering gemaakt. Eén groep hiervan (lichtblauw) moet minimaal 1 training hebben gevolgd en één groep is vrij (Grijs). De rest is verplicht om minimaal 8 trainingen te volgen (donkerblauw).

Nu wil ik bij de kolom totaal d.m.v. kleuren zien of personen wel/ niet op schema liggen. de verschillende grenswaardes staan hieronder:
Groep donkerblauw:
Rood= 0
Geel= 4
Groen= 8

Groep lichtblauw:
Rood= 0
Groen= 1

Groep grijs:
Geen eisen

Voorbeeld 1.png

Voorbeeld 2.png

Nu is het zo dat wanneer ik de filters van de tabel gebruik alles mee veranderd behalve de voorwaardelijke opmaak (Deze berekent de nieuwe persoon die in de aangegeven rij terecht komt). Maar de waardes (zoals hierboven verschillen per functie).

Kan iemand mij helpen hoe ik de voorwaardelijke opmaak ook mee laat veranderen met de filter of heeft iemand een andere manier om de juiste (totaal) grenswaardes bij de persoon te houden.

In het voorbeeld wat is bijgevoegd staat de tabel.

Alvast bedankt!!

Gr. JackLegend

Bekijk bijlage Forum voorbeeld.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan