• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak meerdere regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanis01

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2011
Berichten
104
Hallo,
Ik wil op A1 een 3tal verschillende letterkleu/achtergrond condities te geven en het lukt niet.
Conditie 1: cell value is less than 75, dan moet de cell het getal b.v. 74 in rode letters weergeven en geen achtergrondkleur.
Conditie 2: Formula Is =E5=9 ,dus als op E5 een 9 staat dan moet de cell een grijs achtergrondkleur krijgen.
Conditie 3: cell value is equal "v" , dan moet de v in bolt font style en in rode achtergrondkleur weergegeven worden.

Nou, conditie 1 en 3 is probleemloos. Maar conditie 2 (grijs achtergrond)Bekijk bijlage Excel2003VoorwOpmaak Grijs.xls gebeurt alleen als de cell waarde 75 of hoger is.
Hieruit snap ik dat Conditie 2 conflicteert met conditie 1. Maar weet misschien iemand het geheel aan condities op een andere slimmere manier te realiseren?

Met vriendelijke groet
Fanis
 
Kan je hiermee verder?
 

Bijlagen

  • Kopie van Excel2003VoorwOpmaak Grijs.xlsb
    15,3 KB · Weergaven: 20
Deze instelling zou het moeten aankunnen:
 

Bijlagen

  • 2016-09-24_113639.png
    2016-09-24_113639.png
    12,3 KB · Weergaven: 29
Zo?
 

Bijlagen

  • Kopie van Excel2003VoorwOpmaak Grijs-1.xls
    36 KB · Weergaven: 15
Ik heb je geen bestand maar een afbeelding gestuurd.
Maar goed heb het in een bestand xl2000 gestopt.
 

Bijlagen

  • Excel2003VoorwOpmaak Grijs.xls
    45 KB · Weergaven: 19
Ik heb je geen bestand maar een afbeelding gestuurd.
Maar goed heb het in een bestand xl2000 gestopt.

Sorry, maar het werkt nog steeds niet. Als bv. tegelijk cell value op A1=55 en cell value op E5=9, dan zou 55 met rode letters moeten staan en met grijze achtergrond. En dat gebeurt niet. Dat gebeurt alleen als de cell value op A1 groter of gelijk is aan 75.
 
Maak dan de 2de regel zo:
Code:
=EN(E1=9;A1<75)

Je bent beperkt door die max 3 voorwaarden.
Wil je dit uitbreiden zal je je toevlucht moeten zoeken in VBA.

De kleuren zal je zelf moeten uitv......
 

Bijlagen

  • Excel2003VoorwOpmaak Grijs(cobbe).xls
    31 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan