• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak meerdere regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

DucoM

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2018
Goedemiddag,

ik houd in excel de planning bij maar het lukt mij niet meerdere personen toe te voegen aan de voorwaardelijke opmaak.

linksboven (blauw en groene cellen) geven de verschillende personen aan die ik in de planning wil toevoegen. Nu gaat dat nog handmatig. Ik wil door de naam van iemand te noteren in de weekplanning de cel veranderd in corresponderende en het getal 4. Dit laatste geeft het aantal uren aan wat in de bovenste rij wordt opgeteld.

https://afbeelding.im/NnnAXK2H

Ik ben al bezig geweest met voorwaardelijke opmaak en voor 1 regel lukt mij dit. Wanneer ik een nieuw persoon (regel) wil toevoegen wordt die regel als leidend gezien.

Wie kan mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Duco Mast

Moeten wij die foto nu ontwikkelen of overtypen?

Sorry ik snap je niet? op de foto staat de situatie zoals het nu is.

ik wil door in de planning, bijv =piet in te vullen, dat dit vakje groen kleurt met het getal 4 erin zodat deze wordt meegenomen in de uren voor het project

Plaats graag een voorbeeld-excelbestand ipv een plaatje.

Jammer heb geen account bij Dropbox.
Waarom kan je je bestand niet posten volgens de gangbare regels van dit forum?

Zo is het toegankelijk voor elkeen die dat wil:

Maar zie met de beste wil niet waar je naartoe wil.
Kun je dat niet een beetje toelichten? bv in het bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De verschillende personeelsleden hebben allemaal een eigen kleur met daarin het getal 4 wat staat voor de uren. Ik zou graag willen dat als ik 1 van de namen in een cel noteer deze gelijk veranderd naar de goede kleur en het getal 4 moet daar ook in staan. Dit omdat het totaal aantal uren bovenin wordt opgeteld.

https://we.tl/gkwSFgmDGc

voorbeeld toegevoegd

Ja precies wat ik bedoelde, heel erg bedankt hiervoor!! één klein vraagje nog, wanneer ik op een cel ga staan en een persoon selecteer komt de kleur in de legenda niet overeen met de kleur in de planningstabel. kan ik hiervoor nog iets aanpassen?

Ik heb de code aangepast zodat je exact de kleur van de gekozen button krijgt in je cel,
dus moet je maar de 6 buttons aanpassen naar de gewenste kleur.

Dat doe je door in de tb Ontwikkelaars te kiezen voor Ontwerpen
dan de gekozen button dubbelklikken en in het venster eigenschappen kan je de kleur aanpassen naar eigen voorkeur.

Bijlagen

Helemaal geweldig! Probleem is verholpen en staat zo veel netter :). Goede eerste ervaring met dit forum! Mag van mij op slot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan