• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin2011

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Is het mogelijk om een voorwaardelijke opmaak te geven aan meerdere cellen als 1 cel van 0 naar iets anders wijzigt? Het bijgevoegde voorbeeldje moet het duidelijker maken.

Wat ik eigenlijk wil is dat als de 0 een 1, 2, 3 of wat dan ook wordt dat hij dan automatisch eenzelfde figuur (opmaak) krijgt als de cellen B2 t/m C6.

Alvast bedankt voor de moeite.

Bijlagen

Beste erwin2011 ;)

In voorwaardelijke opmaak het volgende plaatsen:

=C4<>"" dan opmaak instellen.

Groetjes Danny. :thumb:

Bedankt voor je reactie danny147 maar iets klopt er volgens mij niet.
Wat heeft C4 ermee te maken? En het instellen van de opmaak is juist het probleem.

Het is dus de bedoeling dat de gehele opmaak (de T-vorm van B2:C6) bij B8:C12 te voorschijn komt wanneer B8 in iets anders verandert dan 0

Zoiets dan? Voor de duidelijkheid is de "T-vorm" in het rood geformatteerd, kan natuurlijk gewoon zwart.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja en nee. Op deze manier werkt het inderdaad goed. Echter bedoelde ik eigenlijk of het automatisch mogelijk is om de opmaak van het 1e bereik (B2:C6) te kopieren en te gebruiken. In mijn werkelijke figuur zitten veel meer voorwaarden dan alleen die 2 strepen. Als ik die allemaal handmatig moet invoeren (in de voorwaardelijke opmaak) dan is dat voor 1 cel al veel werk terwijl ik er een stuk of 100 moet doen.

In ieder geval wel bedankt voor je moeite

Zowel gewone opmaak als voorwaardelijke opmaak kan met de "opmaakborstel" zeer snel worden overgebracht op andere cellen. Of bedoel je nog iets anders? In bijgevoegd voorbeeld is de voorwaardelijke opmaak in B8:C12 op 10 seconden een 10-tal keer gecopiëerd.

Bijlagen

Dat bedoel ik ook half ;) Want nu maak je geen gebruik van de als functie. Ik ben een geautomatiseerd blad aan het maken die automatisch gegevens ophaald. De opmaak dient alleen toegevoegd te worden als er gegevens zijn. Maar inmiddels heb ik al een soortgelijke oplossing gevonden, maar toch bedankt voor de moeite.

Ik zal deze als opgelost noteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan