• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak met behulp van Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

nynke253

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2016
Hallo

Ik ben opzoek naar de formule die de regel geel maakt als de datum van retour geven overschreden wordt.
Het is de bedoeling dat in Kolom H een datum komt te staan wanneer de afspraak is dat de oude kleding wordt ingeleverd.
Als na die datum in Kolom I nog geen aantal staat dan zou hij de dag nadat de datum in Kolom H rood moeten kleuren.

Is dit mogelijk of moet ik mijn excel bestand aanpassen om het beter kloppend te maken.

PS. de datum in Kolom A moet blijven staan maar is niet van belang voor mijn vraag nu dus moet daar niet in meegenomen worden.

Bijlagen

Is dit mogelijk of moet ik mijn excel bestand aanpassen om het beter kloppend te maken.
Nou, ik zou in elk geval zorgen dat de kolomnamen kloppen met je beschrijving hierboven. Er staat nu respectievelijk "Aantal retour gegeven" en "opmerking" in kolom H en I in je voorbeeld, geen datums. Verwarrend, ik heb deze dus verder maar genegeerd.

Je moet VO instellen voor het gewenste bereik A2 t/m I100 (of 1000 of wat dan ook) met als formulevoorwaarde:
Code:
=EN($H2<>"";VANDAAG()>$H2;$I2="")

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nynke,

Selecteer bv het gebied A2:I33 en open Voorwaardelijke Opmaak (VO).
Kies daar voor formule en plaats er deze formule:

Code:
=($H2<($H2>0)*VANDAAG())*NIET(ISGETAL($I2))

en stel de kleur in die je wenst voor als de datum wordt overschreden.

(je voorbeeldbestand lijkt niet overeen te komen met de beschrijving die je geeft, kolom H is geen datum en kolom I betreft geen aantal; ik heb me gehouden aan je beschrijving)

(lees nu: in kolom I nog geen getal)

Laatst bewerkt:
@AlexCEL Je hebt helemaal gelijk ik heb het verkeerde bestaan hier in staan.
Maar in de mijne staan ze gelukkig wel goed. Bedankt voor je scherpe oog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan