• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met datumopmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

SarahKesteloot

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2015
Mijn man wil een jaarkalender maken om gemakkelijk personeel bij te houden... Vroeger kreeg hij dat van de drukkerij, nu gaan we die zelf maken...

Nu zou ik graag:
- automatisch de cellen van zaterdag en zondag (en de lege cel ernaast) opmaken met opvulkleur (lichtblauw = zaterdag en iets donkerder lichtblauw (nog overschrijfbaar) = zondag). Dat is beetje mijn voornaamste vraag... Als ik nu voorwaardelijke opmaak probeer herkent hij het woord "zaterdag/zondag" niet omdat het de datum is die zo opgemaakt is en niet echt getypt is...

Mocht er hier ook een excelwonder zitten die de kalender zo kan maken dat hij automatisch aanpast als ik volgend jaar ergens 2025 in typ zou ik je alvast dankbaar zijn 🙃

(ik werk digitaal en neen ik kan hem daar niet toe overtuigen 😅🤣)

Bijlagen

Je kunt beter de functie WEEKDAG gebruiken om te bepalen welke dag het is. In bijlage heb ik deze gebruikt in de VO voor het opmaken van de zaterdagen en zondagen.

Ik heb het ook zo gemaakt dan je alleen het jaartal hoeft te veranderen voor een nieuwe jaarkalender.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als ik het even op mezelf betrek. Centreren over selectie heb ik overwogen in mijn voorbeeldje, maar vond het aanpassen zo gemakkelijker gaan. :)

zie blad 2.
Een gouden tip: gebruik nooit samengevoegde cellen in excel, gebruik als het moet centreren over selectie
Bedankt voor de tip
En blad 2

Kan dit ook anders geschikt worden op één of andere manier want ik moet 2 maanden NAAST elkaar kunnen printen op één A4 of moet ik dit doen via afdrukinstellingen

ik moet 2 maanden NAAST elkaar kunnen printen op één A4

In afdrukinstellingen heb je de optie "alle kolommen passend maken voor 1 pagina'. Dan krijg je 'm keurig op A4 formaat.

Hey

Sarah,​

ben je iets met kalender in bijlage?
Op Blad 3 kan je met de pijltjes het jaar veranderen en staat ook klaar voor afdruk.
In de rechts bovenste cel, komen de feestdagen tevoorschijn.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan