• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met eigen formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoveStory

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Berichten
13
Hallo,

Maandag heb ik mijn herexamen van excel. Heb alles wel onder de knie, maar er is 1 oefening waar ik nog steeds niet aan uitkom.
Ik probeer al het ganse weekend dit op te lossen, maar zonder enig succes.
In het bestandje in bijlage vind u regel 41 tot 43(vraagstelling) terug. Met deze 3 sukkel ik echt gigantisch. 41 en 43 moeten naar mij inziens opgelost worden met voorwaardelijke opmaak (met een eigen formule).
Ik heb al zoveel geprobeerd, maar ik vind het echt niet:(
Daarnaast, op rij 42 vragen ze het totaal per leverancier op 5 eurocent af te ronden . Maar als ik =AFRONDEN.BOVEN(SOM=... doe met als significatie 0.05 rond hij af op bv 60 cent ipv 55 cent of 65 cent??
Persoonlijk zou ik al heel blij zijn als ik een makkelijke begrijpbaar antwoord zou kunnen krijgen op regel 41 en 43.

Ik dank jullie alvast zo hard voor de hulp. Als je 1 van de 3 vragen kan beantwoorden ben ik ook al heel blij, alle kleine beetjes helpen!

Bekijk bijlage Help!.xlsx
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb iets voor u ingepast, aangezien het schoolwerk is doe ik er geen uitleg bij.


PS. Je kan wel aan je docent melden dat het gebruik van samengevoegde cellen dient afgeraden te worden.
Dit leidt bijna steeds tot problemen.
Gebruik samengevoegde cellen enkel om op het einde uw layout aan te passen.
 

Bijlagen

  • Herexamen.xlsx
    16,1 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
@ Cobbe,
Goed opgelost op deze manier met gemaskeerde cellen.:thumb:
toch een foutje ontdekt bij de totalen van leverancier2.
@ LoveStorry,
Toch rijkelijk laat om nu pas met je vraagstelling langs te komen.
 
Bedankt voor de opmerking, heb het foutje weggewerkt.
 
@ cobbe
Ik wil niet vervelend doen maar er zit nog een foutje in

In F57 staat:
Code:
=(1-INDEX(E$65:E$68;MATCH(B57;[COLOR="#FF0000"]D$65:D$67[/COLOR];1)))*B57*E57
dit moet vlgns mij zijn:
Code:
=(1-INDEX(E$65:E$68;MATCH(B57;[COLOR="#FF0000"]F$65:F$68[/COLOR];1)))*B57*E57

en natuurlijk de cellen er onder ook.
 
Maar je bent niet vervelend als je mij op een foutje wijst, dat moedigt mij aan om zorgvuldiger te zijn in de toekomst.

Heb het bestand aangepast. Maar ik denk dat OP het niet meer nodig heeft.
 
Fouten maken is menselijk.
Hiermee heb je bewezen dat je een mens bent.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan