• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met formule indien er reeds formule in Cel gebruikt word!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede middag,

Mijn vorige vraag is keurig opgelost hierbij nogmaals bedankt en in het bijzonder plongske.

Nu wil ik werken met kleuren om aan te geven dat er iets moet gebeuren. Hen er een bestandje bijgevoegd zodat het duidelijker is.
In het voorbeeld staan nog wat meer vragen.

Met vriendelijke groeten
Math

Bijlagen

Voorwaardelijke opmaak

Hoi Plongske,

Bedankt voor de reactie,

Zo te zien werkt het perfect, maar ik kan nergens zien of lezen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.
Wil graag begrijpen hoe men zoiets voor elkaar krijgt.

Waar kan ik dit zien of vinden, heb namelijk iets veranderd en jahoor werkt perfect, wat ringnr toegevoegd.

Math

De formule in kolom G is aangepast.
en de kleur krijg je via de VO (voorwaardelijke opmaak)

Bekijk eens de formule die in de VO staat.
Die kijkt als er een getal in de cel staat, en als dit getal groter is dan 6 en kleiner dan 10
Dan is aan de VO voldaan en wordt die cel gekleurd. in het bereik g3 tot g26

De formule in G heeft niks te maken met de VO. die kijkt enkel wanneer er een NVT moet geplaatst worden of een getal.
Een nvt wordt met die formule geplaatst wanneer het verschil groter is dan25 OF kleiner dan 0 OF er is iets ingevuld in de cellen van kolom H of I

Voorwaardelijke opmaak

Goede morgen Plongske,

Ik heb de formule eens goed bekeken en weet nu hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Heb een en ander ergens anders uitgeprobeerd en ja ik kan er mee werken.
Wanneer ik echter alles heb ingegeven werkt de voorwaardelijke opmaak niet aangezien de formule door systeem of excel verander wordt als volgt:

ingevoerd: en(isgetal(g3);$g3>6;$g3<10) wordt veranderd in:"en(isgetal(g3);$g3>6;$g3<10)" wanneer ik de "erna weghaal met bewerken werkt het perfect! Waar kan dit aanliggen?

Ga nu proberen of ik hetzelfde voor elkaar kan krijgen voor de kolom D waar in staat hoe dagen het 2e ei is, waarbij ik dan waarschuwing middels voorwaardelijke opmaak laat komen indien dat ei tussen de 18 dagen en 20 dagen is want dan kan het uitkomen, erna weer indien datum jonge duif is ingevuld in kolom E dacht ik, vermelden in de kolom D nvt.

Ben benieuwd of mij dat gaat lukken !
Indien het niet lukt mag ik dan nog eens reageren, of kijk jij erna of dat kan en reageer met oplossing maar ik kijk niet eerder dan over 3 dagen naar de uitwerking.

Groetjes Math (Het is hier behoorlijk koud?

Misschien:

Code:
[B][COLOR="#FF0000"]=[/COLOR][/B]en(isgetal(g3);$g3>6;$g3<10)

Ik had hetzelfde probleem met die" in de formule van de VO; Helaas weet ik ook niet waardoor dit komt.
Dus er moet enkel rekening gehouden worden met de datum van het 2é ei?

Je zal er wel komen:thumb:
Anders mag je gerust reageren,want daar dient dit forum toch voor?

Voorwaardelijke opmaak

Goede morgen plongske,

Ja alleen rekening houden met 2e ei, hetzelfde in principe als met de jonge duiven.

Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit

In principe zou het eigenlijk toch moeten kunnen.

Heb nieuw blad gemaakt, hoop dat het jouw wel lukt

Alvast bedankt,

Math

Bijlagen

Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit
Het was toch maar even de formules te kopiëren en aan te passen naar de juiste kolommen?
De datums in de gele cellen heb ik even aangepast om na te zien of de VO werkt.

Bijlagen

Als je bij het invoeren van de VO formule het is-gelijk teken aan het begin vergeet, dan zet Excel aanhalingstekens om je "formule" heen, omdat Excel denkt dat je een tekst hebt ingevoerd en niet een formule. Begin dus ook in de VO een formule met het = teken.

Voorwaardelijke opmaak

Hoi Plongske,

Het zat mij ook niet lekker, dus heb er ook mee gestoeid. Ook ik ben tot conclusie gekomen dat ik de oplossing heb gevonden, wil jij eens kijken of mijn opzet inderdaad goed is?

Ben wel tegen ander probleem aangelopen maar daar moet ikzelf nog eens goed over nadenken alvorens ik dit eventueel ga vragen. Zelf proberen lijkt mij beter dan leer ik er tenminste ook van.

Als je heb gecontroleerd en het is inderdaad goed bevonden ga ik vraag als opgelost laten markeren of doe dit zelf.

In ieder geval bedankt voor je ondersteuning.

Math

Bijlagen

@Jan Karel
Zal waarschijnlijk zoiets geweest zijn, even het= teken vergeten te plaatsen.
Bedankt voor de info.

En in post #8 was dat niet correct aangegeven?

@ Cobbe
Jawel die had ik had ik gezien. Maar had er even niet bij stil gestaan dat ik het = teken was vergeten te plaatsen in de VO.
Toen ik merkte dat er " geplaatst waren rond de formule stond er wel degelijk een = voor de formule. Vandaar dat ik ik dacht dat ik ze ook had geplaatst en niet wist vanwaar die" tekens kwamen.

@Mathijs
Is dit de finale opzet?
Als je telkens de opzet wijzigt is het voor mij moeilijk te volgen.
Als het voor u werkt naar behoren is het zeker voor mij goed daar niet ik ermee verder werk.
Kan je even uitleggen waar de kolom titels voor staan?
ik zie ook dat je de VO voor het 2é ei niet goed hebt aangepast.

Lijkt mij in orde nu.
Als het voor U Ok is mag je de vraag als opgelost plaatsen.
Indien er nog vragen overblijven stel ze maar gerust

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan