• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met formule kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excell

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Beste Helpmij,

Ik ben met een groot excelbestand bezig en wil een voorwaardelijke opmaak aan de hand van een formule kopieren naar andere cellen. Doortrekken in mijn geval. In andere posts las ik dat er een voorwaarde was voor verschillende cellen, die konden wel doorgetrokken worden. Bij mij ligt het probleem bij de voorwaarde. Ik wil graag "ALS cel A1>0 dan opmaak anders geen opmaak" plaatsen in cel G1. Mijn lijst met data reikt van A1 tot en met A1000. Ik zou graag in cel A1 willen gaan staan en de opmaak naar beneden willen doortrekken t/m G1000, waarbij in de eerder opgegeven formule A1 wijzigd in A2, A3, A4 enzovoort, matchend aan de G-cellen G2,G3,G4 enzovoort. Kan dit handiger dan 1000 keer de voorwaardelijke opmaak invoeren?

Ik zie uit naar een spoedig antwoord.

Alvast bedankt

mvg,

Excell

Als je een heel gebied selecteer waar de opmaak voor moet gaan gelden is er altijd 1 cel die in dat gebied geselecteerd is. Maak je VW-opmaak formule voor deze cel zonder het dollar teken ( $ ) Excel zet hem automatisch door.

Succes,
Martin

Martin, bedankt voor je antwoord.

In mijn vorige bericht heb ik één typefout gemaakt. In zin 7 schrijf ik cel A1, daar bedoel ik G1. Het antwoord dat je me gaf, heb ik reeds uitgeprobeerd. Het is me nog niet gelukt om het voor elkaar te krijgen. Cel G1 is een cel waar ook op zichzelf al een formule in staat. Die wil ik een voorwaardelijke opmaak (ook op basis van een formule) meegeven en doortrekken naar beneden. Misschien begrijp ik je uitleg niet, maar hoop dat je nog eens zou willen reageren.

Gr. Excell

Beste Excell,

Zoals Martin al zei kan je een voorwaardelijke opmaak regel instellen.

=A1>0

en niet =$A$1 > 0

Dit betekent dus dat als A1 > 0 dat de voorwaardelijke opmaak zal werken.

Nu de voorwaardelijke opmaak is ingesteld, kan je een bereik aangeven voor die VW opmaak.
Geef een bereik aan voor $A$1:$G$1000 of gewoon A1:G1000 en klaar... nu nog doen.

Als je de cel sleept zullen de waarden ook versleept worden en dat is denk niet de bedoeling. Dus ik denk dat het beter is om bij de VW opmaak een bereik in te stellen.

Welke versie gebruik je 2003 of 2007?

Groet en succes

Beste Excell,

Als je de cel sleept zullen de waarden ook versleept worden en dat is denk niet de bedoeling. Dus ik denk dat het beter is om bij de VW opmaak een bereik in te stellen.

Groet en succes
Dit is te verhelpen door op het vierkantke (wat rechtsonder bij de laatste cel zichtbaar wordt, als je hebt gesleept), teklikken op "Aleen opmaak doorvoeren".

Hier een voorbeeldje. De overige info heb ik weggehaald. Hoop dat jullie begrijpen wat ik wil. Ik gebruik nu 2007.

Gr. Excell

Bijlagen

Ik krijg het als [Alleen lezen] bestand.
Dus dan mis je de plakopties e.d.

Misschien kun je het opnieuw plaatsen.

Of probeer onderstaande eens in de Vw opmaak:
In cel S1: =isgetal($G1)
en doorvoeren naar onderen, dan op het vierkantje "Alleen opmaak doorvoeren" klikken.

Heb hem nu in 2007 opgeslagen. Ik krijg bij het slepen niet het vierkantje rechts onder in beeld. (ik ken het vierkantje wel). In deze versie heb ik de cellen F ook ingevuld. Makes more sense.

Hoop dat deze versie met opmaak is.

Bijlagen

Hi HSV,

Volgens mij is het gelukt. Klopt het dat in de VW opmaak de formule in elke cel hetzelfde blijft? Dus in cel S5 staat in de formule alsnog =ALS(G4>0;1;0). Ik had verwacht dat ie de VW opmaak ook door zou trekken en zou veranderen in =ALS(G5>0;1;0).

Gr. Excell

Bij mij zijn alle cellen dan rood/roze met =G1>0

Bij =ISGETAL(G1) gaat alles goed.

Om de foutwaarde weg te halen in S1:S19
Probeer deze formule eens in hetzelfde bereik: =ALS(ISFOUT($R1/($F1+$G1));"";$R1/($F1+$G1))
Of: =ALS(OF(R2="";F2="";G2="");"";$R2/($F2+$G2))

Laatst bewerkt:
1: Ja, die doet precies hetzelfde Willem. :D:D
2: Vergeten erbij te vermelden. :o
3: Had ik ook begrepen uit je reactie.

Het is al een poosje geleden, maar ik loop tegen het zelfde probleem aan.
Ik heb alle versies geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar....
Zou je aan kunnen geven hoe je de formule hebt opgebouwd?

In mijn geval heb ik 10 kolommen met getallen staan die ik wil vergelijken met kolom 11
per regel heb ik daarom een 10 nieuwe verwijzing nodig naar kolom 11
In dit geval moeten de waardes in de 10 kolommen rood worden als ze onder de waarde van de specificatie van kolom 11 komen.

Alvast bedankt jullie hulp

Marco

marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan