• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met meer dan 3 kleuren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter VBL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VBL

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Hallo,
Ik probeer een cel een zeker kleur te geven obv de waarde van de cel. Ik heb gevonden hoe dit lukt met 3 kleuren via voorwaardelijke opmaak/conditional formatting. Maar hoe kan dit met 4 kleuren?
Bijvooreeld 0 is rood, 2 is geel, 4 is groen en 6 is blauw.
Ik heb geen verstand van programmeren, maar mits een beetje hulp kan ik misschien in visual basic zoiets uitwerken? Of weet iemand een andere oplossing?
Bedankt!

Dit kruisbericht staat ook op Officeforum (met antwoord)

Dat kruisbericht is ook van mij en het antwoord is niet het goede.
Ik hoef niet gewoon mijn cellen in te kleuren, ik wil er criteria aan vasthangen en zoek dus om iets te programmeren.
Iets wat lijkt op if cel <3 = rood, if cel is <6 = geel enz
Zodanig dat als mijn berekeningen gebeuren en er veranderen ergens in mijn berekening waarden, dat ook de celkleur van mijn uitkomst mee verandert

(btw, ik werk met 2007 en met 3 kleuren lukt dit perfect met voorwaardelijke opmaak, maar ik heb er 4 nodig)

Excel 2007, kan je voorwwardelijk regel beheer doen en voor iedere kleur een formule invullen.

ook dat gene wat jij wil.

ga naar:
Selecteer de cel welke je wil bewerken
start tabblad
voorwaardelijke opmaak
nieuwe regel
een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt (bovin in je pop up)
voor de volgende formule in : =A1=4
kies een opmaak kleur
ok

Als A1 de waarde 4 heeft dan verkleurt je cel.

mbv regelbeheer kan je makkelijk al je voorwaardelijk regels bewerken (bereik / kleur/ etc.)