• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met meerdere voorwaarden zelfde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wpayanda

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2001
Hallo Allemaal,

Ik wil graag een cel in Excel meerdere voorwaarden toekennen maar helaas wilt dat niet lukken. Het gaat om het volgende;

In cellen van kolom "A" kan men in een lijst kiezen uit letters A t/m H. Bij elke cijfer hoort een tolerantie.

In kolom "B" kan men handmatig een cijfer ingeven. Als de ingegeven cijfer binnen de tolerantie valt van de gekozen letter in kolom "A" dan moet de cijfer in kolom "B" een bepaalde kleur krijgen. Hieronder een voorbeeld:

Bij letter A hoort het volgende:

- tussen 2 en 5 moet het cijfer in kolom "B" groen worden
- Gelijk aan 2 of 5 is het geel
- Kleinder dan 2 en groter dan 5 moet het cijfer in kolom "B" rood worden

Ik heb het geprobeerd met voorwaardelijke opmaak --> formule is --> etc. Hier werkt alleen de eerste voorwaarde en de rest niet. (zie bijlage)

Is dit eigenlijk mogelijk met voorwaardelijke opmaak of moet men VBA hiervoor gebruiken? heeft iemand hier een oplossing voor?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voorwaardelijke opmaak

Hallo wpayanda,

Bij voorwaardelijk opmaakformule heb je o.a. staan EN B1=2 EN B1=5. Dat gaat niet, de waarde zal Of 2, Of 5 kunnen zijn.
Wat moet er gebeuren als de waarde in A1 niet A is of de waarde in A2 niet 1. Dus welke voorwaarden wil je aan de andere waarden hangen.
Zie bestand met een paar aanpassingen

Groet

Dirk

Bijlagen

Hallo,

zoek het Excel forum eens door op "voorwaardelijk" geeft een enorme lijst aan oplossingen. Ik denk dat hier tussen wel een oplossing voor jouw probleem staat!

Ron

Hallo dirktimm,

bedankt voor de snelle reactie, dat had ik idd over het hoofd gezien. het enige wat er nog moet gebeuren is dat ik dus voor elke letter t/m H voorwaarden moet toekennen, dus voor elke letter in A1 een eigen voorwaarde. is dat mogelijk? ik kan i.i.g geen voorwaarden meer toevoegen!

Voorwaardelijke opmaak

Hallo wpayanda,

Je zult de voorwaarden moeten uitbreiden. B.v. de 1e voorwaarde:

=OF(EN(A1="A";B1>2;B1<5);EN(A1="B";B1>2;B1<5)) enz enz

Groet

Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan