• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak met tijd, help

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Ik zit te worstelen met voorwaardelijke opmaak en kom er niet uit.
Ik wil dat een regel een kleur krijgt als de tijd van een cel bijvoorbeel tussen 20.00 en 23.00 valt, ik had al van alles geprobeerd en opgezocht, maar het lukt me niet. Kan iemand mij hier mee helpen...

Groet,

Josh

=AND(A1>=21/24;A1<=23/24)
Heb je dit al geprobeerd?

Heb ik nu gelijk geprobeerd. Maar ik denk dat het probleem komt denk ik doordat er een kopie wordt gemaakt van "=NU()" naar deze cel en dan staat er dus niet alleen tijd, maar ook een datum voor. Kan ik hier dan nog wat mee qua voorwaardelijke opmaak?

Het is gemakkelijker te volgen als je even een voorbeeldbestandje plaatst

Je kan eens proberen om je tijd ook echt als tijd te maken met
Code:
=TIJD(UUR(NU());MINUUT(NU());SECONDE(NU()))

Ik heb de tijd nu ook anders gezet, maar het wil me niet lukken. Heb een voorbeelbestandje gemaakt. In blad 2 moet dus een rij veranderen qua kleur als de tijd bijvoorbeel tussen 13.00 en 18.00 is.
Ik heb het ingesteld bij de voorwaardelijke opmaak, maar ik zie niets gebeuren....

Bijlagen

Als er ook een datum in staat kun je deze formule gebruiken:
=AND(MOD(A1;1)>=(21/24);MOD(A1;1)<=(23/24))

Waarschijnlijk heb je de nederlandse versie van Excel. Bij mij kwam de AND terug als AND en dat werkt niet in de nederlandse versie.

Probeer deze eens: =EN($B3>=--"13:00";$B3<=--"18:00")

Bij mij doet-ie het. :)

Top, duidelijke formule en met nederlandse "en" werkt ie goed.
Bedankt allen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan