• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

biettie

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Ik heb een formulier gemaakt (met hulp van dit forum) en wil een voorwaardelijke opmaak toekennen aan hele rijen. Op het formulier staat een checkbox voor mensen die ik nog niet permanent wil bijschrijven. Deze rij moet een andere kleur krijgen. De voorwaarde is een waarde in de kolom "M". Nu lukt het inkleuren wel, maar zodra ik via het formulier de checkbox 'uitzet', moet de kleur van de rij weer wit worden. En dat doet ie dus niet....
Wie heeft voor mij de oplossing?

Bijlagen

Op het formulier staat een checkbox voor mensen die ik nog niet permanent wil bijschrijven. Deze rij moet een andere kleur krijgen. De voorwaarde is een waarde in de kolom "M".
Jammer dat je je bestand niet geplaatst hebt als Excel 97-2003-bestand (dat gaat eenvoudig in Excel 2007/2010 via "Opslaan als..."), dan zouden veel meer lezers van dit forum je bestand kunnen inzien en heb je ook veel meer kans op een succesvolle oplossing. Nu heb ik je bestand moeten openen in Open Office (scalc) en blad1 naar Excel 2002 moeten kopiëren. Je vba-code is in scalc niet te zien, dus over die code kan ik niets zeggen.
Het verbaast mij dat je het kleuren van een rij afhankelijk maakt van 2 voorwaarden, nl: er moet een checkbox aangevinkt zijn én er moet in kolom M een waarde zijn ingevuld. Waarom gebruik je 2 voorwaarden, 1 is toch voldoende (ofwel de checkbox, ofwel iets in kolom M)? Of wil je die niet-permanente inschrijvingen zowel via het werkblad als via het formulier kunnen instellen?

Omdat ik je code niet kan zien en dus ook niet aan kan passen, is in de bijlage de voorw. opmaak handmatig ingesteld (voor voorw. opmaak geef ik trouwens daar ook de voorkeur aan boven vba). Voorwaarde voor kleuren is dat er in kolom M de letter n (van "niet permanent") is ingevuld en dat er ook in kolom B (waar de namen komen) wat is ingevuld, anders zouden ook (bijna) lege rijen gekleurd kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Wellicht is mijn uitleg niet goed geweest; als er iets in kolom 'M' is ingevuld, moet de voorwaardelijke opmaak gelden. De checkbox heeft te maken met het userform. Indien deze is aangevinkt op het formulier, moet er een X worden weggeschreven in kolom 'M'. Deze waarde zorgt er in dat geval weer voor dat de voorwaardelijke opmaak geldt.
Bijgaand nogmaals het werkblad in 97-2003.....

Bijlagen

Omdat ik je code niet kan zien en dus ook niet aan kan passen, is in de bijlage de voorw. opmaak handmatig ingesteld (voor voorw. opmaak geef ik trouwens daar ook de voorkeur aan boven vba). Voorwaarde voor kleuren is dat er in kolom M de letter n (van "niet permanent") is ingevuld en dat er ook in kolom B (waar de namen komen) wat is ingevuld, anders zouden ook (bijna) lege rijen gekleurd kunnen worden.

Dank je, Zapatr, dit is de oplossing al. Ik moest in de formule '$M7' typen ipv '$M$7'. Nu is hij helemaal zoals ik wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan