• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak niet meer laten afhangen van formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

shereman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Hallo,

Ik heb een werkblad, waarbinnen ik een aantal kolommen gekleurd heb door te verwijzen naar de waarde van een andere kolom. Nu, zou ik graag de kolommen uit mijn werkblad halen waarop de kleuring is gebaseerd (omdat dit hulp-kolommen waren). Hoe kan ik dit doen, zonder de kleuring van de cellen weg te halen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Beste,

Dit lijkt me nogal moeilijk aangezien geen correcte waarde ==> geen kleur.
Is het geen optie om de hulpkolommen gewoon te verbergen?

Mvg

Rudi

Rudi bedoeld, Opmaak -> Kolom -> Breedte =0
Lijkt mij ook een heel goede oplossing.

Jeroen

Bedankt voor de antwoorden.

Aan die oplossing had ik ook al gedacht. Maar de uiteindelijke gebruiker van deze spreadsheet, zal deze worksheet waarschijnlijk verder manipuleren. Dus ik had wel liever gehad dat de kleuring er "hard" in stond (ipv conditioneel tov hulpkolommen).

Je kan eens met de macro recorder te werk gaan om code op te nemen. Meet name, code wanneer je zelf een keer in een cel een kleurtje zet.

En dan die code wat aanpassen. Waarschijnlijk zal er een lus omheen moeten door de cellen uit een bepaalde kolom.

Dus ja, ... je zal met VBA aan slag moeten en je handen eens goed vuil maken :thumb:

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan