• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak of als?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurienv

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2015
Beste allemaal,

Als eerst bedankt voor de reactie op mijn vorige vragen!
Ik heb weer eens een vraag, in de bijlage heb ik het betreffende bestand toegevoegd.

In de planning heb staan onderaan de werknemers de gekleurde lijnen er achter laten de beschikbaarheid zien(nu is elke werknemer nog 100% beschikbaar).
Mijn vraag: Zodra ik een afkorting van bijvoorbeeld werknemer 1 in type in een van rijen bij een project dan zou het mooi zijn dat deze dan automatisch wordt weg ''geknipt'' uit de onderste betreffende balk.
Ik dacht het zelf met de functie voorwaardelijke opmaak te doen maar het lukt me niet, of bestaat er een betere functie?

Mocht u het antwoord weten of andere aanvulling hebben dan hoor ik het graag!
Alle tips of handigheden zijn meer dan welkom kritische vragen natuurlijk ook :-)

Alvast van harte bedankt!

Groet,

Jurien

Bijlagen

Bekijk bijlage test planning1 MB1.xlsx
Hierbij een poging, zoals ik denk dat je het zo ongeveer eigenlijk bedoeld had. :rolleyes:
Met voorwaardelijke opmaak worden de gekleurde vakjes onderaan zwart gemaakt met witte letters, als er in de betreffende kolom iets staat op regel 7 t/m 103 met op diezelfde regel in kolom I de naam van de werknemer in kolom K van de regels met de gekleurde lijnen (105:123).
Formule voorwaardelijke opmaak, van toepassing op $M$105:$CK$123:
Code:
=VERGELIJKEN($K105;ALS(M$7:M$103<>"";$I$7:$I$103);0)

Nog 2 tips:
1. "Ploeg grote" moet zijn "Ploeg grootte" (J6).
2. De gegevensvalidatie in kolom I zat er 1 rij naast (werknemer 1 zat niet in de lijst).

Ik heb de gegevensvalidatie ook maar even aangepast door van het lijstje op "Invoerblad" een tabel te maken en de naam "Uitvoerder" te definiëren voor de tabelgegevens (zie tab "Formules" - Namen beheren).
De gegevens worden nu gevalideerd tegen dat lijstje. Voordeel hiervan is dat mutaties (nieuw, wijziging, verwijderen) direct meegenomen worden in het lijstje voor de gegevensvalidatie.
Zodoende heb je ook niet meer van die lege regels aan het einde van dat lijstje.

Wellicht is het nog niet helemaal zoals je bedoeld had, maar ik denk dat het een aardig eind in de richting is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan