• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak ongedaanmaken via formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo forumleden,

Is het mogelijk om een voorwaardelijke opmaak met een formule in de woorwaardelijke opmaak ongedaan te maken.

Ik heb namelijk een cel F77 als deze "nee"is dan moet cel G77 grijs worden dit werkt (dankzij danny147) in cel G77 moet bij "nee" in cel F77 een opmerking worden geplaatst, als er een opmerking in cel G77 staat dan moet de grijze kleur weer worden opgeheven.

Hoe doe ik dit

Beste Atwist ;)

Aan welke opmerking had je gedacht ?
Via Opmerking invoegen via rechtermuisklik

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo danny147,

Bij "nee" in cel F77 voldoet dit item niet aan de eisen en moet er in cel G77 een tekst worden geschreven waarom dit "nee" is en geen "ja"

Beste Atwist ;)

Plaats dan de volgende formule in de Voorwaardelijke opmaak van cel G77

=en($F$77="nee";Isleeg($G$77))

Of

=en($F$77="nee";$G$77="")

Laatst bewerkt:
Danny147,

Mijn dank voor je reactie dit is nog niet wat ik bedoel.
Als F77 "nee"is dan wordt G77 grijs dit is voor ons een teken dat wij een omschrijving moeten zetten in G77 maar als er een omschrijving is gezet dan moet de grijze kleur worden opgeheven.

Beste Ron321 ;)

Bedankt voor je toelichting.

@ Atwist probeer eens de formule eens uit.

@ Ron 321 & Danny147,

Het werkt wel maar ik vulde de laatste formule in op de 2e voorwaarde en liet de 1e voorwaarde ook staan:o

Mijn excuus voor de fout zal in vervolg beter opletten (gelijk een mooi voornemen voor 2010)

Mijn dank is wederom groot.

de formule in de voorwaardelijke opmaak had ook kunen zijn:

=(F77="nee")*(G77="")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan