• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak op basis van datum andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timm123

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2017
Goedemorgen HELPMIJ Forum,

In de bijlage heb ik een excelbestand toegevoegd.
Ik wil de opmaak van de cellen in Kolom A opmaken op basis van de datum die je ziet in Kolom C.

De Cellen in A moeten Groen, Oranje, Rood kleuren op basis van de datum die staat in de cellen van Kolom C.
Als de datum verder weg is dan een jaar moet hij groen worden.
Tussen nu en een jaar oranje, en een datum in het verleden moet hij rood worden.

Ik heb wel een en ander geprobeerd, maar bij mij kleurt hij dan alle cellen van alle kolommen, en niet alleen de enkele cel in kolom A.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Tim

Bijlagen

Hoi AlexCEL,

Bedankt voor je reactie.
Helemaal duidelijk.

Nu vraagt mijn collega of dit ook kan als je de kleur wil bepalen naar aanleiding van 2 datums.
Zie hiervoor de bijlage.

Is dit ook mogelijk?

Alvast bedankt voor je reactie.

Bijlagen

Voorwaardelijke opmaak werkt met TRUE/FALSE WAAR/ONWAAR 1/0. Als een voorwaarde WAAR is dan krijg je het kleurtje te zien. Als je een complexere VO wil maken dan kan je het beste eerst even de formules op het werkblad zelf uitschrijven en testen totdat deze voldoen.In het voorbeeldje even voor groen gedaan. Mag je zelf even stoeien met de de andere.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan