• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak op basis waarde andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvdh

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Als in cel N4 tekst is ingetypt wil ik dat er een pictogram word weergeven in cel C4 d.m.v voorwaardelijke opmaak.
Als cel N4 leeg is moet het pictogram in cel C4 niet worden weergegeven.

Nu lukt het mij wel cel C4 voorwaardelijk op te maken met een pictogram op basis van een waarde in deze cel (cel C4 dus)
Maar de opmaak van cel C4 moet dus veranderen op basis van wel of geen tekst in cel N4, en dat lukt me dus niet.

Is dit mogelijk en zo ja hoe?

En als je de voorwaardelijke opmaak in C4 regelt op basis van de formule =N4<>""
lukt het dan?

Kees

Ik heb het met deze formule geprobeerd maar krijg dan de volgende foutmelding:
U kunt geen relatieve verwijzingen gebruiken in voorwaardelijke opmaak criteria voor kleurschalen, gegevensbalken en pictogramsets.

En als je dan de volgende formule probeert?
=$n$4<>""
Dan gebruik je de absolute celverwijzingen.

Kees

Ik heb het inmiddels anders opgelost.
Voorwaardelijke opmaak gebruikt zonder pictogramsets en jou formule, werkt voor mij ook goed.
Vraag dus opgelost.

Beste Kees,
Je oplossing werkt. Maar als ik de opmaak kopieer heb ik niets aan die absolute verwijzing en moet ik dus voor elke regel opnieuw aan het werk. Is er geen andere oplossing, in 2003 was het geen probleem. Goede oude tijd, zucht.... ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan