• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak op een kolom, gebaseerd op een andere kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

PSVSupporter

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Ik heb in kolom F diverse waarden, zeg 1 tot 5.
In kolom E heb ik ook diverse waarden, ook 1 tot 5.

Indien een getal in kolom F groter is als het getal 1 kolom eerder, moet er opmaak toegepast worden.

Hoe krijg ik dit eenvoudig voor elkaar?
Als ik nu in F2 een voorwaardelijke opmaak maak, gebaseerd op E2, werkt dit. Maar als ik dan de opmaak kopieer naar andere cellen in kolom F, blijven ze baseren op E2, terwijl F3 op E3 moet checken etc.

"$" weglaten

Code:
=F1=E1
deze formule in voorwaardelijke opmaak kun je verslepen en refereerd bv F3 aan E3

Niels

PSVsupporter,

Heb je toevallig $ tekens in de verwijzing staan ?? Dan blijft de opmaak inderdaad naar E2 kijken. Zet anders even een klein voorbeeldje neer.:thumb::thumb:

Nee, daar heb ik het eerste naar gekeken. Let op: Ik gebruik versie 2007.
En dat is ook het lastige, want ik weet dat het zo zou moeten werken.

In 2007 komt het er zo uit te zien:

Formule: >E2 Opmaak Vet Van toepassing op F2:F1578

Terwijl het dus eerst:
Formule: >E2 Opmaak Vet Van toepassing op F2 was en ik dus de opmaak gekopieerd heb (met het befaamde kwastje)

Kan iemand een voorbeeld bestandje maken in Excel 2000/2003, dan kan ik kijken wat 2007 er van maakt.

Thanks, zie nu wat ik fout deed.

Ik had als formule >E2, terwijl je nu als formule F2>E2 hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan