• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak opbasis van veld vulling met vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

brauwers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2018
Allen,

Ik probeer het onderstaande voor elkaar te krijgen, maar helaas lukt het mij niet helemaal.

op blad 1 heb ik onder elkaar velden (kolom A), die op blad 2 weer als 'header' terug komen (A1, B1, enz).
Nu wil ik dat als ik bij blad 1 zeg in kolom B bijv. J, dat op blad 2 de 'header' met overeenkomstige waarde een kleur krijg.

Nu heb ik zelf de onderstaande formule gebruikt deze geeft dan de J terug, alleen kan ik dit dus niet op alle 'header' velden toepassen, aangezien ze dan allemaal naar 1 veld op blad 1 kijken (A1).

HTML:
=VERT.ZOEKEN(A1;Blad1!A1:B10;2) = "J"

In de bijlage een voorbeeld

Bekijk bijlage voorwaardelijke opmaak highlight headers helpmij.xlsx

Code:
=VERT.ZOEKEN(A1;Blad1![COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]A[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]1:[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]B[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]10;2)="J"

Plaats er eens dollartekens tussen!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
=VERT.ZOEKEN(A1;Blad1![COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]A[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]1:[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]B[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]10;2)="J"

Plaats er eens dollartekens tussen!

Hoi Gijsbert,

TOP!
Was er nog even mee aan het spelen, maar blijkbaar had ik wat waardes niet goed staat.

Laatst bewerkt:
Wat werkt er dan niet goed in mijn voorbeeldbestandje in post #2 ?
Dit dit precies wat je vraagt, toch?

Wat werkt er dan niet goed in mijn voorbeeldbestandje in post #2 ?
Dit dit precies wat je vraagt, toch?

Gijsbert,

Sorry, had het bestandje niet gezien.
Tevens had ik de formule zelf toegevoegd, maar er geen acties aangehangen... :confused:

Dus ja, je oplossing was prima :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan