• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak optellen mogelijk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jochem Groot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met onderstaand vraagstuk;

Ik heb een reeks cellen met daarin een voorwaardelijke opmaak. (bijvoorbeeld >5 wordt geel en <5 wordt rood)
Nu wil ik in een nieuwe cel een formule bouwen dat er gezocht wordt naar de rode cellen en deze optelt. Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is en hoe ik dit moet vertalen naar een formule??

Alvast bedankt!

Jochem

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met onderstaand vraagstuk;

Ik heb een reeks cellen met daarin een voorwaardelijke opmaak. (bijvoorbeeld >5 wordt geel en <5 wordt rood)
Nu wil ik in een nieuwe cel een formule bouwen dat er gezocht wordt naar de rode cellen en deze optelt. Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is en hoe ik dit moet vertalen naar een formule??

Alvast bedankt!

Jochem

Je kan de kleuren van de voorwaardelijke opmaak wel optellen met VBA code, maar eerlijk gezegd, blijf daar maar vanaf.

Tel gewoon het aantal cellen dat voldoet aan de criteria voor rood, en het aantal dat voldoet aan geel. Veel simpeler.

Wigi

Tnhx voor de snelle reactie. Bedoel je met optellen van de rode cellen het handmatig optellen, of kun je de voorwaardelijke cellen ook automatisch laten optellen?

Groeten,
Jochem

kun je de voorwaardelijke cellen ook automatisch laten optellen?

Dat kan met VBA code, maar doe dat beter niet.

Stel formules op (bv. AANTAL.ALS) die werkelijk tellen hoeveel cellen er >5 en <5 zijn. Dan heb je het ook.

Ik denk dat je zoiets bedoelt.
Met behulp van een matrix-formule kun je de getallen optellen die aan de voorwaarde(n) voldoen. Een matrix-formule geef je in met CTRL-SHFT-ENTER.

Groeten,

M.

Bijlagen

Deze code telt het aantal rode cellen in de range A1:Z100
En geeft het resultaat weer in A2

Mvg

Piet

Code:
Sub GekleurdeCellenTellen()
For Each c In Range("a1:z100")
If c.Interior.ColorIndex = 6 Then
x = x + 1