• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HSJJansen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2013
Beste heren en dames,

Ik ben bezig een toets te maken voor leerlingen die dan zichzelf ook gelijk nakijkt. Super handig natuurlijk voor de kleine meerkeuze toetsen.
Nu heb ik op het forum zitten pluizen en kwam een aantal oplossingen tegen voor de problemen die ik tegen kwam.

Echter kan ik op 1 probleem niet de oplossing vinden. Wie kan mij hiermee helpen?

Ik heb de macro ingesteld, ook de formule in de cellen. Maar nu telt hij nog steeds niet de voorwaardelijke opmaak kleuren. Wie kan mij hiermee helpen.

Het bestandje is bijgevoegd.

Bekijk bijlage toets softbal helpmij forum.xlsm

Kleuren tellen die via VO verkregen zijn kun je niet via VBA optellen.
Hier een alternatieve telling.

Bijlagen

Ik heb u een nieuwe functie gemaakt, omdat (zoals aangegeven door Willem) je geen tellingen kan doen met VO-kleuren.
Code:
Function Telcorrecte(Bereik As Range)
Dim cl As Range
Dim Correct As Integer
 For Each cl In Bereik
  If cl.Text = Cells(cl.Row - cl.Row + 3, cl.Column).Text Then
     Correct = Correct + 1
  End If
 Next
Telcorrecte = Correct
End Function

Laatst bewerkt:
Beste Willem,

Super bedankt.

Je hebt inderdaad de goede antwoorden opgeteld.

Als ik nu echter het bestandje open, kan ik de rijen P:AA niet zien, ik kan dus niet zien wat je gedaan hebt.

Ik heb meer van dit soort toetsen en wil dit gaan toepassen op al die toetsen, ik wil dus graag weten hoe jij het gedaan hebt ;)

Selecteer kolom kolommen O:AF
Dan rechter muis toets 'unhide' daardoor worden alle kolommen weer zichtbaar.

Beste heren,

Zowel het antwoord van Cobbe als die van popipipo heeft mij enorm geholpen.
Ik ga met beide oplossingen zelf eens stoeien wat het makkelijkst in te voeren is voor de verschillende toetsen.

Hartelijk dank voor jullie tijd en uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan