• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak over meedere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfie

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Berichten
35
Goedendavond,

Ik heb een voorwaardelijke opmaak welke in 1 cel kijkt of een tekst erin staat en kleurt deze door de formule
PHP:
=G6="TEXT"
Dit werkt gelukkig.
Nu wil ik ook over meerdere cellen zoeken of deze tekst erin staat, maar dit lukt me niet. Het gaan om de cellen L6 tot U6. Helaas werkt de volgende formule niet
PHP:
=L6:U6="TEXT"

Weet iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
is het niet gewoon ="Johan" nadat je het bereik heb geselecteerd
 
Laatst bewerkt:
Selecteer L6:U6
Kies in het menu: Voorw. opmaak --> Nieuwe regel --> "een formule gebruiken..."
Typ in het tekstvak: ="Jouwtekst"
Kies de opmaak en klik Ok.
 
Selecteer L6:U6
Kies in het menu: Voorw. opmaak --> Nieuwe regel --> "een formule gebruiken..."
Typ in het tekstvak: ="Jouwtekst"
Kies de opmaak en klik Ok.
Vergeten te melden, de voorwaardelijke opmaak staat in een andere cel. Dus niet in L6:U6.
 
Je wil met voorw. opmaak in 1 cel kijken of er in meerdere andere cellen een tekst staat?
Zo ja, gebruik als regel bij voorw. opmaak in die ene cel:
Code:
=aantal.als(L6:U6;"Jouwtekst")=10
 
Je wil met voorw. opmaak in 1 cel kijken of er in meerdere andere cellen een tekst staat?
Zo ja, gebruik als regel bij voorw. opmaak in die ene cel:
Code:
=aantal.als(L6:U6;"Jouwtekst")=10
Ik moest de =10 weghalen, dan werkt hij inderdaad. Waarvoor die =10 dient weet ik ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Die =10 MOET er bij, anders heeft het instellen van die voorw.opmaak geen enkele zin !!!
L4:U4 zijn 10 cellen, en alleen als in AL die cellen dezelfde tekst staat, wordt de cel met de voorw.opmaak gekleurd.
Als in G6 de voorw.opmaak niet verschijnt, dan wil dat zeggen dat niet in elke cel (van de 10) de tekst staat die jij in de voorw.opmaak hebt vermeld.
 
De verplichte 10 kan je ook vervangen door >0. Het zit 'm denk ik in de krakkemikkige vraagstelling. Dus plaats een voorbeeldje dat maakt vaak meer duidelijk dan wat heen en weer gepen.
 
Die =10 MOET er bij, anders heeft het instellen van die voorw.opmaak geen enkele zin !!!
L4:U4 zijn 10 cellen, en alleen als in AL die cellen dezelfde tekst staat, wordt de cel met de voorw.opmaak gekleurd.
Als in G6 de voorw.opmaak niet verschijnt, dan wil dat zeggen dat niet in elke cel (van de 10) de tekst staat die jij in de voorw.opmaak hebt vermeld.
Zoals ik al zei hij werkt nu! De tekst moest in 1 van de 10 ceklen voorkomen. Kan nu geen voorbeeld plaatsen, ben op me werkt. En dan moet ik heel veel prive informatie eruit slopen. Als ik nu in 1 van de 10 cellen de naam selecteer, kleurt netjes in de overzichts diagram het vakje.
 
In je eerste bericht schreef je: "Nu wil ik ook over meerdere cellen zoeken of deze tekst erin staat". Daarmee wekte je de indruk dat de tekst in alle cellen van het bereik moest voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan