• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak overschrijden datum excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdi01

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Beste helpmijers,

Naast het feit dat ik ook MSprojects gebruik als planningstool heb ik ook een apart excel bestand waar ik andere kleine planningen bijhoud.

Nu wil ik het volgende bereiken:

Ik heb een kolom met startdatum, een kolom met einddatum en een kolom met 'open of afgerond'.
• Wanneer de einddatum overscheden wordt tov vandaag moet deze einddatum rood worden.
• Wanneer de cel in de kolom 'open of afgerond' op afgerond staat, moet alle data in de rij groen worden
• Wanneer de startdatum overscheden wordt tov vandaag en in dezelfde rij is het project nog niet op 'open' gezet, moet de hele rij rood worden.

Helaas kan ik het bestand niet meeposten gezien er te veel vertouwelijke zaken in staan voor mn werk, maar ik hoop dat een van jullie me kan helpen.

Mijn dank zal groots zijn.

Ferdi,

Kijk eens naar het voorbeeld, denk dat 'we'ze zo wel allemala hebben.

Groet,
Ferenc

edit:
damn te laat. :), toch weer even lekker met kleurtje mogen bezig zijn :P

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helden dat jullie er zijn samen! Precies wat ik zoek! Zo te zien heb je/jullie dat ik VBA gedaan. of niet? :confused:

Hoe krijg ik jullie brouwsel nu in mijn bestand?

Iig dank voor de sneller reactie!

Gr Ferdi

Ferdi,

Hou er wel even rekening mee dat je eerst in de eerste cel, i.d.geval dus A2
de eerste twee v.w.opmaken zet en door kopiërt tot de laatste cel waar nodig.
Dit kun je doen door Kopiëren, dan de cellen selecteren en plakken speciaal, kies voor opmaak.
Zet dan in B2 de 3e opmaak erbij

Als je nu je opmaken bekijkt per cel, moet je even de $ tekens verwijderen, dan kun je de cellen selecteren en naar beneden kopiëren.
Lukt het niet, dan moet je maar een leeg Blad zonder privacy gegevens uploaden.
dan zetten we het erin voor je.

Groet.

Ik ga er van het weekend en anders maandag mee aan de slag. Ik laat weten of het gelukt is!

Bedankt iig!

Niet dus. Ik post even een blanco planning mee.

Zouden jullie (als het niet teveel moeite is :rolleyes: ) uit kunnen leggen wat ik precies moet doen om het zelf te doen voortaan? Ik zal het nog regelmatig nodig gaan hebben.

Thnx alvast! :thumb:

Bijlagen

Ik zie de kolom "Open/Afgewerkt" niet.:o
En... ik zie ook meerdere start en eind kolommen.:o
Wat is nu eigenlijk precies de bedoeling.

Ik zie de kolom "Open/Afgewerkt" niet.:o
En... ik zie ook meerdere start en eind kolommen.:o
Wat is nu eigenlijk precies de bedoeling.

:o

Het is inderdaad wat uitgebreider maar het principe is hetzelfde. Ik ga een poging doen het uit te leggen:

Als de startdatum verstreken is ten opzichte van vandaag en de %status danwel %substatus is 0 (nul) dan moet de startdatum rood worden.

Als de einddatum verstreken is ten opzichte van vandaag en de %status danwel %substatus is kleiner dan 100% moet de einddatum rood worden

Wanneer de %status danwel %substatus 100% is moet de status danwel substatus naar 'done' (in groen) verspringen ipv 'open' (rood).

Snappie?:confused:

Hai Ferenc,

Ik zie maar 1 formule klopt dat?

Als ik er data inzet komt het nog niet echt goed uit namelijk.....:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan