• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak reageert niet op celwaarde berekend door matrixformule

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo allemaal, ik heb in bijgevoegd bestand een matrixformule staan. Nu wil ik dat wanneer er in C18 t/m C28 een getal komt te staan die groter is dan 0 dat de cel rood wordt. Helaas reageerd de voorwaardelijke opmaak niet, waarschijnlijk door de matrixformule. Is dit op te lossen, zo ja hoe?

Bijlagen

Dat komt inderdaad door de matrixformule.
Waarom gebruik je dan een matrixformule? AANTAL.ALS doet hetzelfde en VO werkt daar wel op...

Ik gebruik een matrixformule omdat er in één cel meerdere gegevens kunnen komen te staan en de formule dus moet kijken of een cel "A" bevat

Nu wil ik dat wanneer er in C18 t/m C28 een getal komt te staan
Met je huidige formule "=IF(SUM(IF(ISERROR(FIND("A";A5:A15));0;1))>0;"1";"0") " komt er nooit een getal te staan in C18 t/m C28, enkel de tekst "0" of de tekst "1".

@wher: Scherp!!!!

Code:
=als(som(als(isfout(vind.alles("a";a5:a15));0;1))>0;1;0)

Dan werkt het wel...

Laatst bewerkt:
Spaarie die formule werkt dus niet, want wanneer ik bijvoorbeeld A/C invul dan geeft de formule nog steeds "0" aan

Het is je eigen matrixformule alleen de laatste "1" en "0" staan niet meer tussen quotes!

=ALS(SOM(ALS(ISFOUT(VIND.ALLES("A";A5:A15));0;1))>0;1;0)

Afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER

Is het ook mogelijk om de formule zo aan te passen dat er ipv een "0" of een "1" het aantal personen aangegeven wordt? In het bijgevoegde bestand moet het aantal personen uit W5:X15 komen. De formules in C18 t/m D28 moeten eigenlijk zo zijn dat ze de getallen aangeven die in het groene deel staan. Is dit mogelijk, zo ja hoe?

Bijlagen

Helaas werkt deze formule niet volledig. In het bijgevoegde bestand is dit te zien. In het linker overzicht heeft de formule alles ingevuld en in het rechter overzicht heb ik hem zelf ingevuld zoals hij zou moeten zijn...

Bijlagen

Inderdaad, de formule werkt alleen voor het eerste voorbeeld, niet voor het tweede.

Daar heb ik niet zo direkt een antwoord op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan