• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak rijen kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcmb

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2016
Berichten
141
Ik heb geprobeerde met voorwaardelijke opmaak een regel in te stellen om de kleur tussen meerdere rijen wisselend te krijgen zodat je beter een onderscheid kunt zien tussen de regels.
Ik heb dit nu gedaan door in kolom A afwisselend een 1 en 2 te zetten, vervolgens door te filteren op 1 of 2 de kleur voor alle 1 aan te passen. Dit is lastig omdat als je een formule in een veld naar beneden trekt de format van de opmaak ook wisselt. Ook als je een regels verwijdert klopt de volgorde niet meer en moet je alles weer opnieuw doen. Ik heb geprobeerd om dit met voorwaardelijke opmaak te doen maar weet niet hoe ik de regel kan instellen als er in kolom a, een 1 staat, wordt de opmaak groen. Ik krijg dan voor alle velden waar een 1 staat een groene kleur. Ik wil het graag dat als A1 een 1 heeft dat dit voor de hele regel werkt. Weet iemand hier een oplossing voor of kan dat ook anders.
 
Een (representatief) voorbeeldbestandje zegt meer dan 1000 woorden, maar goed:

1. Een manier om het via VO te doen, zonder hulpkolom zoals jij hebt gemaakt:
Bekijk bijlage VO (KL).xlsx

2. Ik denk dat de data omzetten naar een tabel je probleem al oplost en de VO onnodig maakt.
 
om de kleur tussen meerdere rijen wisselend te krijgen zodat je beter een onderscheid kunt zien tussen de regels
Als dit het enige doel is, waarom maak je de gegevens niet op als een tabel? Dit doet namelijk precies wat je vraagt!

Tip. Als je beter geholpen wilt worden, plaats dan een representatief voorbeeld bestand.
 
Hartelijk dank voor de moeite , dit is wat ik bedoelde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan