• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak schrikkeljaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallo

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Hallo iedereen,
ik heb een cel waar de datum 29 februari en 1 maart in komt, nu wil ik graag als het 29 februari is dat de cel geel kleurt letters zwart en als het 1 maart is dat hij volledig wit wordt alsook de letters.
Kan iemand mij daar mee helpen a.u.b.?
Groetjes Wallo

Wallo of Walter,

Laat je cel zien, of te wel post het bestandje dat maakt het voor ons een stuk makkelijker.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Zet =ALS(MAAND($A$3+1)<>MAAND($A$3);"";$A$30+1) deze formule eens in tab februari in cel A31.
Hierna kan je de voorwaardelijke opmaak instellen naar jou wens.

Mvg
Peter

Hallo Peter59, heb ik gedaan, maar wat moet ik invullen in de voorwaardelijke opmaak? Hetgeen er nu instaat heb ik gekopieerd van internet maar blijkt niet ten volle te werken.

Peter,

maand(a3+1) is toch nooit gelijk aan maand A3?

Ik kom hierop uit:
Code:
=ALS(MAAND($A3)=MAAND($A$30+1);A30+1;"")

Laatst bewerkt:
@SjonR

Klopt.
formule in tab februari A31 dient te zijn =ALS(MAAND($A$30+1)<>MAAND($A$30);"";$A$30+1)

@Wallo
Alle regels die je nu gebruikt in de voorwaardelijk opmaak dien je te verwijderen.
Hiervoor in de plaats gebruik je de formule =$A$31 met opvulling geel.

Mvg
Peter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
iedereen van harte bedankt voor de hulp, het werkt prima!!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan