Voorwaardelijke opmaak van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik zal de vraag gewoon hier stellen ipv me suf te zoeken naar iets dat misschien niet mogelijk is. Zijnde:

is het mogelijk om voorwaardelijke opmaak toe te kennen aan een tekstvak op basis van een waarde in een bepaald veld in een tabel? Specifiek wil ik dat bepaalde tekst wit wordt als in een bepaald veld Ja wordt gekozen (of Nee, maakt niet echt uit nu).

Is dat uberhaupt mogelijk?

Ja, dat is zonder meer mogelijk. Ik neem aan dat het veld waaraan je refereert ook op je formulier staat?

Ja, dat is zonder meer mogelijk. Ik neem aan dat het veld waaraan je refereert ook op je formulier staat?

Het gaat om een tekstvak dat bij een checkbox hoort. Ik wil het tekstvak alleen weergeven als als de checkbox aangevinkt is (dus als in het achterliggende veld 'ja' staat), maar de knop voor Conditionele Opmaak is niet beschikbaar. En in screenshots kan je precies niet kiezen naar welk veld je refereert? Bv. alleen wanneer het veld zelf een waarde tussen andere waarden bevat, bijvoorbeeld.

De voorwaardelijke opmaak hoort bij het tekstvak, niet bij het selectievakje.

De voorwaardelijke opmaak hoort bij het tekstvak, niet bij het selectievakje.

Dat weet ik, dat is de bedoeling. Ik wil de tekst die bij het selectievakje hoort, alleen weergeven als het selectievakje is aangevinkt. Maar de knop Voorwaardelijke Opmaak is niet beschikbaar.

Zoals ik al zei (lezen is lastig ;) ) de voorwaardelijke opmaak hoort bij het tekstvak. Dus: maak de voorwaardelijke opmaak op het tekstvak, niet op het selectievakje.

Zoals ik al zei (lezen is lastig ;) ) de voorwaardelijke opmaak hoort bij het tekstvak. Dus: maak de voorwaardelijke opmaak op het tekstvak, niet op het selectievakje.

Ik selecteer het tekstvak waar de tekst in staat (of het bij een selectievakje hoort, is m.i. zelfs niet relevant), maar als ik dat doe, blijft die knop van Voorwaardelijke Opmaak grijs, dus niet beschikbaar.

Elk tekstvak heeft <Voorwaardelijke opmaak> dus is het vreemd als dat bij jou niet zo zou zijn. Tenzij je met Tekstvak een Label bedoelt... Dan klopt het weer wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan