• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem99

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Beste helpmij-ers,

we maken intensief gebruik van een planningsprogrammatje in Excel.
Hierbij vul je in de cellen (E10,AH67) de T,M,V,S in OF je geeft de cel een afwijkende kleur, de cel is dan niet gevuld met tekst.

Nu heb ik het volgende probleempje, wanneer je een aantal cellen selecteert en verplaatst dan past hij het bereik in de voorwaardelijke opmaak aan.
Kan dit vastgezet worden?

Verder zal er straks een beveiliging van het blad op staan, om vervuiling van het document tegen te gaan.
Alleen in de rood omrande cellen en de planningsvakjes (A10,AH67) zullen ze tekst invoeren

Bekijk bijlage test1.xlsm

Hoi,
Ik heb een paar keer uw vraag gelezen en weet niet echt zeker als je zoiets in gedachten had, maar bij deze
Druk op veplaats cellen
Groet

Bijlagen

Bedankt voor je reactie maar dit is niet wat ik bedoel.
In de planningsvakjes zijn bijvoorbeeld 5 cellen gekleurd in week 1
Vervolgens willen we die 5 vakjes in week 1 verschuiven/verplaatsen naar week 3.

Bij de voorwaardelijke opmaak vergeet hij dan week 1.
Dit komt omdat de voorwaardelijke opmaak mee verschuift

Terwijl ik de voorwaardelijke opmaak voor de cellen E10 - AH67 vast wil hebben staan.

Ik weet niet of het in te stellen is, of dat het alleen met een macro kan

Hoi,
Volgens mij doet de macro exact wat je vroeg , als je een range van week 1 naar week 3 veplaatst blijft de voorwaardelijke opmaak in week 1 behouden, of bedoel je dat ook (zeg maar layout) van week 1 moet behouden blijven, dit is een kleine aanpassing maar dat noem ik niet veplaatsen maar kopieëren
Verder
Ik weet niet of het in te stellen is, of dat het alleen met een macro kan
Geen idee, ik ben niet zo'n formuleman
Groet

@ dotchie, je knop werkt inderdaad goed. Alleen ik het iets te omslachtig.
We willen eigenlijk gewoon 3 cellen selecteren om deze vervolgens een aantal vakjes op te schuiven/verplaatsen.
Wel moet je in de vakjes waar ze vandaan komen vervolgens weer je tekst in kunnen vullen en deze moet dan weer de juiste kleur krijgen.

@ cobbe, in je voorbeeldbestandje is mijn probleempje nog niet verholpen.

Is het zo duidelijk wat ik precies bedoel??

Gebruik een userform voor repeterende gebruikersinvoer.

Hoi,
Wel moet je in de vakjes waar ze vandaan komen vervolgens weer je tekst in kunnen vullen en deze moet dan weer de juiste kleur krijgen.
Met mijn vbtje is dat zo
Alleen ik het iets te omslachtig.
Ergens moet je toch een bereik kiezen of zie ik het verkeerd?
ik persoonlijk zou alles in een userform gieten
Groet

Een userform heeft toch niet mijn voorkeur.
De gebruiker van deze planning zal namelijk met de vakjes gaan slepen.

Hierdoor verdwijnt dus de voorwaardelijke opmaak uit de cel.

Het is dus niet mogelijk om de voorwaardelijke opmaak te vergrendelen?!
Ik had gehoopt dat dit wel kon.

Ik heb exact hetzelfde probleem :(. En onbegrijpelijk dat excel hiervoor na al die jaren nog geen oplossing voor heeft.
Hoewel er waarschijnlijk wel een logische verklaring voor is.. hoop ik.

Wocky.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan