• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak vergelijking andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0450

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Hallo,

Is het mogelijk om via de voorwaardelijke opmaak de cel te laten kleuren als de waarde groter is dan een waarde in een andere cel? Dus hij moet gekleurd worden op basis van een vergelijking met de waarde in een andere cel.

Verder zou ik willen weten of de voorwaardelijke opmaak ook te gebruiken is om een cel te laten kleuren als de waarde voorkomt op een reeks op een ander tabblad. Dus als de waarde van de cel bekend is op een ander gespecificeerd tabblad dan moet hij gekleurd worden.

Alvast bedankt

Beide is mogelijk. Maar plaats even een voorbeeldje.

1e is me gelukt. De 2e bedoelde ik eigenlijk andersom, dus als de waarde van het 1e tabblad voorkomt op het 2e dan moet hij op het 1e tabblad rood worden. MAAR stel nu dat het niet alleen cijfers zijn maar dat het A1.10 etc is kan het dan ook werken met

=AANTAL.ALS(Test!A2:A31;A2)=1 ?

Perfect! Het duurde even voordat ik precies door had hoe het werkte maar nu snap ik hem des te beter.

Bedankt

gast0450,

Fijn, zet je dan de statuis nog even naar "Opgelost"?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan