• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Voorwaardelijke opmaak vervaldata

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal321

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2017
Ik heb een sportclub en zou graag een verwittiging krijgen via voorwaardelijke opmaak wanneer de leden hun verzekering, beurtenkaart en/of jaarabonnement verlopen is.
Ik heb iets geprobeerd (zie bijlage) maar het lijkt niet te lukken. Kan iemand mij helpen?

In een 'startdag'-kolom staat telkens de datum waarop het lid z'n verzekering, beurtenkaart of jaarabo is gestart.
In de 'vervaldag'-kolom wordt de vervaldag automatisch ingevuld (er wordt telkens 1 jaar bij de startdatum opgeteld).

Ik wil concreet dat...
1. ...de cellen in de kolommen met 'vervaldag' groen kleuren vanaf 14 dagen vóór de vervaldatum.
2. ...de cellen in de kolommen met 'vervaldag' oranje kleuren van zodra de vervaldag bereikt is.
3. ...de cellen grijs kleuren wanneer er geen waarden in staan (maar dat is mij wel gelukt! :-) )

Alvast bedankt!

Bijlagen

Code:
=$D$4-VANDAAG()<0
=$D$4-VANDAAG()<14
met deze?

@Mde: die formules blijken toch niet te doen wat ik zou willen 🤷‍♂️
@emields: jouw formules blijken beter te werken, maar er is precies toch nog een probleem want af en toe wordt een cel gekleurd terwijl de voorgaande cel een lege cel is. 🤔
Ik heb jouw formules in mijn origineel document gekopieerd (tabblad Test) zodat je 't zelf kan zien.
Wat zou het probleem kunnen zijn bij die cellen?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan