• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak via formule in Excel-draaitabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter MM83
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MM83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2016
Hallo,
Ik heb een probleem waar ik niet helemaal uit kom.
In de bijlage heb ik een tabblad met gegevens en een tabblab met een draaitabel. In die draaitabel wil ik voorwaardelijke opmaak verwerken gebaseerd op de totaalkolom (L5 t/m L21). Bijvoorbeeld: Cel B5 zou rood moet worden als deze waarde 10 punten lager is dan de waarde in L5 en groen als de waarde in B5 10 punten hoger is dan de waarde in L5. En dit vervolgens voor alle regels tot en met regel 21. Dit zou naar mijn idee moeten door op Blad 2 te klikken op Voorwaardelijke opmaak en dit via een formule in te stellen. Helaas lukt dit niet, wellicht doe ik iets verkeerd. Voorwaardelijke opmaak met Standaarddeviaties boven/onder gemiddelde werkt wel goed, maar niet wat ik zoek. Wie kan mijn helpen? De draaitabel moet overigens gewoon een draaitabel blijven. Dank vast!

Bijlagen

Ja dit begint er meer op te lijken. Maar als ik het filter gebruik boven aan de draaitabel verandert natuurlijk de totaalgemiddelde kolom (die schuift een paar cellen op naar links), waardoor L5 niet meer juist is, maar bv D5. Is hier nog wat op te verzinnen? :)

Je kan in de VO ook draaitabel.ophalen gebruiken. Je zal dan de VO per rij in moeten stellen. Bv voor de eerste rij

PHP:
=B5>(DRAAITABEL.OPHALEN("Gemiddelde van Stelling 1";$A$3)+10)

Hoi, Wederom bedankt. Dit werkt inderdaad!
Het is nu wel zo als ik dat voor iedere stelling wil aanpassen hij automatisch ook de vorige rij aanpast. Dus eigenlijk wil ik steeds B5, B6 etc, maar alle rijen wil ie steeds dezelfde voorwaardelijke opmaak meegeven. Ik had achter A3 al aangegeven dat ie steeds een andere stelling moet pakken (Stelling 1, stelling 2 etc).
Moet ik wellicht iets aan de formule toevoegen?? :)

Bijlagen

Het lukt mij ook niet om het binnen de draaitabel zelf op te lossen of ik vind het niet interessant genoeg om het nu uit te vlooien:d Met een hulpkolom lijkt het prima te werken. In het voorbeeldje heb ik even >5 en <5 gebruikt om wat meer verschillen te zien.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan