• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak voor 3 dagen terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een formule waarmee ik de donderdag voor de eerste zondag van de maand van voorwaardelijke opmaak kan voorzien. Zelf aan het prutsen gegaan maar ik ben niet verder gekomen dan alle donderdagen van vw opmaak te voorzien. Dus het probleem is om exact de eerste zondag van de maand er uit te pikken waarvan dan drie dagen "afgetrokken" moeten worden.

Zeer bedankt voor het bestandje Danny.
Ik heb er echter, voor de voorwaardelijke opmaak, niets aan. Vw opmaak vraagt kennelijk om een ander soort formule.

Zeer bedankt voor het bestandje Danny.
Ik heb er echter, voor de voorwaardelijke opmaak, niets aan. Vw opmaak vraagt kennelijk om een ander soort formule.

De formule van Danny is niet verkeerd maar ik heb de formule uitgebreid en in de voorwaardelijke opmaak in het 2e werkblad geplaatst.
De de A-kolom van dat werkblad staat een lijst van datums.
De betreffende donderdagen worden rood weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

@ Roncancio,
Wat een formule zeg :d. Helaas werkt die niet naar behoren :confused:.
Zeer bedankt.

@ HierEnNu,
In jouw bestandje zie ik geen VW opmaak. Na wat aan je formule gesleuteld te hebben geeft die wel alle donderdagen weer. Niet wat ik zoek dus.
Ook jij zeer bedankt

@ Danny,
Deze doet het. Alleen jammer dat de formule niet variabel is, maar daar is goed mee te leven.
Heel erg bedankt.

@ Danny,
Deze doet het. Alleen jammer dat de formule niet variabel is, maar daar is goed mee te leven.
Heel erg bedankt.
¨

Beste CorVerm ;)

Als je cel I1 wijzigd van maand is hij wel variabel.

Je kan ook met JAAR van VANDAAG werken zonder telkens het jaartal te moeten wijzigen.
Of Maand van VANDAAG dan berekent hij altijd de 1ste donderdag van de bestaande maand.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Ga het morgen testen, je hoort nog van mij.
Wederom bedankt.

Hoezo zie je geen voorwaardelijke opmaak? Ik zit net mijn bestand te bekijken, wel degelijk met opmaak. Iedere donderdag voor de eerste zondag van de maand wordt (licht)groen gekleurd.

@ HierEnNu,
Bij deze mijn excuus. Ik heb niet verder gekeken dan m'n neus lang is, want als ik naar beneden had gescrold dan had ik kunnen zien dat jouw bestand wel werkt. Ik vind het echt heel vervelend dat het zo gelopen is.

@ Danny,
Zo werkt het inderdaad goed.
Bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan.

Cor,

Dat zit wel goed. Het enige dat me opvalt is dat de andere oplossingen veel ingewikkelder zijn. Maar ik weet verder dan ook niet hoe je bestand eruit ziet.

Matjan,
Jouw formule past perfect in mijn bestand. Als je lezer bent van onze nieuwsbrief zie je in de volgende editie wel hoe of wat. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan