• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak voor kolom met zaterdag en zondag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gunarke

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2015
Ik hoop dat iemand mij kan helpen om een voorwaardelijke opmaak toe te passen op een kolom waar bovenaan de datum van zaterdag en zondag voorkomt.
Het eerste blad(weergave) neemt de gegevens over van blad 2 (invoer)
Ter verduidelijking heb ik een bijlage toegevoegd waar de opmaak van de kolom met za & zo manueel is aangepast.

Mvg , gunar

Bijlagen

Je kan kijken of die cel za of zo bevat met de formule WEEKDAG(B2;1). Deze geeft een 7 voor za en een 1 voor zo.

Ik zou de ISO weeknummer toepassen dan kan je de formule =weekdag(b1;2)>5 gebruiken: za=6; zo=7.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie.
Indien ik de voorgestelde formules toepas in de voorwaardelijke opmaak krijg ik een foutmelding.
Het is daarbij niet alleen de bedoeling dat za & zo geel kleuren maar eveneens de ganse kolom groen waar za of zo in
voorkomt bovenaan.
Indien de formule bij jullie wel werkt is het dan mogelijk dit in bijlage toe te voegen ?

Alvast bedankt

Mvg, Gunarke

Het verbaast me telkens weer dat, wanneer men zegt een foutmelding te krijgen, deze er niet bij wordt vermeld.

Met de formule =weekdag(b1;2)>5 is het gelukt za en zo een voorwaardelijke opmaak te geven.
Kan de rest van de kolom ook een voorwaardelijke opmaak krijgen ( gelinkt aan za en zo ) ??

Mvg, Gunarke

De voorwaardelijke opmaak van de kolommen ( met za en zo ) is nu eindelijk gelukt.

Heel erg bedankt voor jullie hulp

Mvg, Gunarke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan