• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak (wanneer waarde 1;2;3;4;5 etc. meer als 8x voorkomt in tabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rontermaat

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Beste lezer,

ik heb een tabel waar ik groepjes van 8 moet maken
ik zou graag willen dat de cel rood kleurt wanneer ik een groepsnummer meer dan 8 heb gebruikt

ik hoop dat dat kan met een formule

ik hoor het graag

het zou gaan om het "werkblad wedstrijdinschrijving"

de tabel wedstrijd 1
Kolom E,G,C etc. dan rij 2-33

ik weet niet of het dan ook nog lukt om dit per wedstrijd te organiseren, maar daar kom ik wel uit (denk ik:rolleyes:)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voorbeeld in bijlage voor wedstrijd 1, kolom wordt rood bij >8 deelnemers. Gegevens in kolom E, G, e.d. zijn overbodig.

PS Het is wel een enorm trage sheet door alle matrixfuncties....

Bijlagen

dit klopt niet helemaal, misschien niet helemaal duidelijk vanuit mij

het zou moeten gaan om de rit nummers en niet op het aantal deelnemers van een bepaalde leeftijd.

alleen per rit kunnen er maar 8 deelnemen dus vandaar de voorwaardelijke opmaak

Daarom vragen me meestal ook om voor een aantal regels aan te geven wat je als uitkomst verwacht.

Waar staan bijvoorbeeld ritnummers?

'k en begrijp er niets van? de helft van al die zware matrixen loopt nergens naar toe en ergens iets invullen lukt blijkbaar ook niet.

sorry heren,

ik ben inderdaad geen excel expert....
ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.

ik klooi zelf nog wel wat verder in ieder geval bedankt voor jullie hulp.

ik zal hem als opgelost neerzetten

toch nog even open gegooid

ik heb opnieuw (vernieuwd) bestand bijgevoegd
bij blad wedstrijd inschrijvingen zie je bij rit de nummers eronder staan

(ik heb nu de 9de (bij rit #2) op rij rood gekleurd) (dit wil ik automatisch laten gebeuren dmv voorwaardelijke opmaak)

aan de hand van de ritnummers worden de ritten verdeeld in het blad wedstrijd 1, wedstrijd 2 enz.

ik hoop dat het nu wel duidelijk is.

in principe hoef je dus alleen bij de inschrijvingen aan te geven welke wedstrijd de rijder aanwezig is (W1 aanwezig =1 afwezig="")

en vervolgens geef je op wedstrijdinschrijvingen aan in welke rit de rijders rijden, dit is afhankelijk van het aantal rijders (in leeftijd)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is al een 'zware' sheet met al die matrixfuncties dus deze kan er ook nog wel bij.

Als je onderstaande VO-conditie instelt voor kolom C, E, G etc. dan krijgen alle ritnummers die meer dan 8x voorkomen een rode kleur.
Code:
=EN(C1<>"";AANTAL.ALS(C:C;C1)>8)

Dank jullie wel,

Wat kan ik doen om het bestand "lichter" te maken..... Is dat hem maken in vba?

Is dat mogelijk voor dit bestand?

formule in O4 veranderen?

Code:
=IF(J4=1;10;IF(J4=2;9;IF(J4=3;8;IF(J4=4;7;IF(J4=5;6;IF(J4=6;5;IF(J4=7;4;IF(J4=8;3;0))))))))
=IF(OR(J4>8;J4<1);0;11-J4)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan