• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak werk maar eenmaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Aan de helpers,

Als ik in kolom D,E,F en G de gegevens invul moet via de voorwaardelijke opmaak de 3 hoogste scores gekleurd worden?
dit gebeurd slechts eenmaal,als ik daarna de file terug open staat de hoogste score niet meer in kleur maar een ander score heeft dit overgenomen?

Ik heb reeds meerdere malen de geprobeerd om de formule opnieuw in te brengen maar loop steeds op tegen het zelfde probleem aan.
Heeft iemand een idee

ps:in kolom O ,T ,Z en Af werkt dit goed?

In bijlage de file

Bijlagen

Laatst bewerkt:
je had dubbele validaties op die kolommen D tm G en ook nog met een stop indien waar aangevinkt daardoor stopt het testen van overige voorwaarden hierdoor ontstaan fouten

ik heb de dubbele validaties eruit gehaald en alleen de groen / geel / blauw validaties waar ook kolom O T en Z in staan laten bestaan zodat DtmG volgens diezelfde regels worden beoordeeld

als je veel validaties hebt moet je voorzichtig zijn met stop indien waar omdat het ervoor kan zorgen dat niet alle validaties uitgevoerd worden en je dus "random" opgemaakte sheets krijgt.

Bijlagen

roeljongman,

eerst bedankt voor het nakijken:D
Maar het werkt nog steeds niet (zie de cijfers in de nieuwe bijlage).
Ik heb de stop verwijderd en opnieuw geprobeerd maar als ik de tweede maal de file open geeft hij wederom verkeerde cijfers die gekleurd zijn.

mvg,lco

Bijlagen

Aan de helpers,

Als ik in de opmaak van de hoogste op toepassen klik dan veranderd de kleuring van de cellen zoals het moet.
bij het opnieuw openen van de file kleurt hij steeds de cijfers in D2:G2 en niet de hoogste:confused:
Zonder rekening te houden met de hoogste in het bereik geeft hij wel de juiste kleuring voor de 2de en 2derde hoogste:rolleyes:

mvg,lco

Laatst bewerkt:
Misschien kun je beginnen met alle overbodige vo te verwijderen

emields,

bedankt voor de opmerking ,als ik de vo overloop zie geen enkel die "denk ik " overbodig is kun jij mij op weg helpen :confused:
ps:kunnen er vo gekoppeld worden zodat de lijst korter word of moet dit steeds met ander formules zoals nu het geval is,ken niet zo veel van de opbouw van formules:o

mvg,lco

Wellicht dat je de opmerking uit #2 eens serieus uit je VO moet halen, dus overal je vinkjes weg van "Stoppen indien waar" Ik zie er nog heel veel aangevinkt in je laatste bestand

Aan de helpers,

ik had de vinkjes er reeds allemaal uitgehaald maar dit geeft geen verbetering.
had de nieuwe bijlage nog niet geplaatst daar dit geen resultaat gaf.:confused:
ps:nieuwe bijlage zonder vinkjes

mvg,lco

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Aan de helpers,

Ik heb alle vo verwijderd die geen betrekking hebben op het probleem.
enkel de voorwaardelijke opmaak die kolom D.E.F EN G heb ik laten staan.
Nog steeds het zelfde probleem,iemand een idee:confused:

mvg,lco

Bijlagen

Howel ik het probleem wat je beschrijft niet zie gebeuren vraag ik me wel af waarom je 2 verschillende formules gebruikt voor nr en voor nr2 en nr3 daarnaast begrijp ik het nut van de complexiteit van de formule niet. waarom wordt die GEHEEL formule zo dominant gebruikt en waarom die complexe countif?
je zegt dat je de top 3 waarden wilt markeren. Dat kan eenvoudig met

Code:
=D2=GROOTSTE(D$2:D$202;[COLOR="#FF0000"]1[/COLOR])

waarbij je 1 veranderd in 2 of 3 voor om de 1 na grootste waarde en 2 na grootste waarde te vinden.
deze formules kleuren bij mij dezelfde cellen als jou complexe formule.

Als je wilt dat de scores gehele getallen zijn dan moet je dat in de celwaarde formule regelen en niet de voorwaardelijke opmaak.

roeljongman,

bedankt voor uw opmerking (volledig terecht):thumb:
ik heb de opmaak aangepast en hij werk zoals het moet (kan mij niet meer herinneren hoe deze was tot stand gekomen):o

bedankt voor de oplossing.

mvg,lco

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan