• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak werkt niet in alle cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niels,

als ik het bestandje open (in Excel 2003) dan is in kolom 4 e.v. geen voorwaardelijk opmaak aangebracht. Dan werkt het dus ook niet.....

Niels,

De voorwaardelijke opmaak uit regel 1 naar beneden kopieeren.

Bijlagen

Niels,

als ik het bestandje open (in Excel 2003) dan is in kolom 4 e.v. geen voorwaardelijk opmaak aangebracht. Dan werkt het dus ook niet.....

Ik bedoel rij 4 t/m 16, als je in kolom D klikt wordt in kolom K de cel gekleurd.

Niels,

De voorwaardelijke opmaak uit regel 1 naar beneden kopieeren.

Heb ik geprobeert maar dan werkt het nog niet, ook in jouw voorbeeld werkt het niet in rij 4 t/m 16.
Hij doet het wel tot je op save drukt dan doet hij het niet meer.

Niels

Laatst bewerkt:
Update,

getest op andere computer met excel 2007 werkt ook niet,
getest op andere computer in excel 2010 werkt ook niet.
Opmaak veranderen ipv kolom K in bv kolom K:N dan zijn het andere rijen
die niet werken.

Niels

Niels,

ik heb gedaan wat gelens aangaf; het resultaat staat in de bijlage.....

Bijlagen

Niels,

ik heb gedaan wat gelens aangaf; het resultaat staat in de bijlage.....

dank je voor het mee denken en dat werkt tot dat je het bestand saved.
In jouw bijlage werkt hij ook niet meer.

Niels

Niels,

Ik heb de oplossing niet kunnen vinden. Wel weet ik dat de code van Cobbe gelikt werkt, ook op twee kolommen en steeds op opeenvolgende kolommen:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Cells.Interior.ColorIndex = xlNone
ActiveCell.Offset(0, 7).Interior.ColorIndex = 6
ActiveCell.Offset(0, 10).Interior.ColorIndex = 10
End Sub

@Rob,

Ik weet dat de code van Cobe werkt, maar als je cellen al gekleurt zijn ben je die kwijt.
De oplossing die ik aangaf gebruik ik zelf in een ander bestand en daar werkt het wel.
Daar gebruikt ik wel andere cellen om de waarde uit te halen en gebruik ik de eerste 20 rijen niet. Daar gebruik ik het over 12 rijen en 6 kolomen om een soort kruisdraad te creëren.
Ik snap gewoon niet waarom de voorwaardelijke opmaak van rij 4 t/m 16 niet werkt.
Als ik een andere cel als referentie gebruik dan zijn het weer andere rijen die niet werken.

Niels

Laatst bewerkt:
Met application.screenupdating is true aan de code toevoegen dan doet ie het wel overal.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)

If Not Intersect(Target, Range("D1:e100")) Is Nothing Then
  Range("A1") = Target.Row
 Range("A2") = Target.Column
 Application.ScreenUpdating = True
 Exit Sub
 End If

End Sub

Niels

Niels,

Leuk dat je even terugkoppelt. :thumb: Het verbaast me wel.

@Rob

Ik vind het zelf ook fijn als je met een vraag bezig bent dat de TS terugkoppeling geeft wat de oplossing was, dus moet je het zelf natuurlijk ook doen.

Mij verbaasd het ook enorm omdat excel de screenupdating standaard zou moeten doen, en dat het dan alleen bij die rijen niet gebeurt.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan