• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Voorwaardelijke opmaak werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter KeBr
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

KeBr

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2016
Beste,

Ik ben bezig met een soort planning. groot deel werkt al wel.
Nu heb ik een probleem met voorwaardelijke opmaak.
Ik wil dat op basis van de waarde in kolom J het aantal cellen tussen de datum "F" en de datum in "F" + de waarde in "J" cellen gekleurd worden.

In kolom D wordt straks de startdatum ingegeven. kolom E en F beide geel, worden straks verborgen. Aan deze struktuur mag ook niets veranderd worden, anders werkt de rest niet meer,

Met de formule "=(EN(J8>0;$F8<=K$6*$F8+J8>=K$6))" die ik in voorwaardelijk opmaak heb staan wordt alleen de eerste cel naast betreffende regel gekleurd en niet naar de data gekeken.
Wie kan mij helpen?

Bijlagen

PHP:
=EN($J8>0;$E8<=K$6;$F8>=K$6)
Geen idee wat je met "*$F8" wil bereiken.

Werkt dit wel naar wens?
Code:
=EN($J8>0;$F8<=K$6;($F8+$J8)>=K$6)

Beste HSV deze opmaak wil ik toepassen als het project uitloopt. F8 is dus de begindatum van de uitloop. F8+J8 is dan de einddatum.

De formule van popipipo doet het ook niet.

De formule van Alexcel werkt wel, zij het dat ik +1 heb toegevoegd
=EN($J8>0;$F8+1<=K$6;($F8+$J8)>=K$6)

Het enig wat nu nog aangepast moet worden dat de uitloop alleen werkdagen moet weergeven. Daar ga ik zelf eerst mee aan de gang.

Bedankt zover.

Ik kleine nuance:

Mijn formule doet het wel namelijk precies wat IK wil,
Omdat jij wat anders wilt, betekend niet dat de formule niet werkt.

Beste popipipo,
Natuurlijk wil ik je formule niet afkraken. Echter zie ik nergens ene verwijzing naar kolom "J " en daar staat juist de waarde voor de lengte van de opmaak.
Vandaar dat het bij mij niet werkt natuurlijk.

Ter info,
Hieronder de formule waarbij rekening wordt gehouden met de werkdagen:

=EN($J8>0;$F8+1<=K$6;WERKDAG($F8+$J8;J8+2)>=K$6)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan