• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak zonder afhankelijkheid cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ellenke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2016
Hi,

Ik loop vast met de voorwaardelijke opmaak. Ik wil dat er een groen, geel of rood bolletje verschijnt bij een bepaald percentage. Bijv. >100% = groen tussen 100-95% geel en < 95% rood.

De kolom waarop ik dit uitvoer berekend de percentages. De voorwaardelijke opmaak werkt, MAAR als ik een getal verander en daarmee het percentage veranderd, veranderen alle gekleurde bolletjes @ random. Dus opeens is 40% geel of rood. Het lijkt dus alsof hij opeens de bolletjes afhankelijk van de andere bolletjes kleurt.

Bijv. In eerste instantie 10% groen, 0% oranje, -50% rood. Klopt helemaal. Laatste percentage wordt ineens positief (20%) en kleurt groen maar de 10% wordt bijvoorbeeld rood?!

Kan iemand me helpen? Wordt er erg treurig van :( Alvast bedankt!!

Welkom. Kop op. ;)

Als je kiest voor voorwaardelijke opmaak - regels beheren - de betreffende regel aanklikken - regel bewerken: dan zie je aan de rechterkant vakjes voor Waarde en Type. Die kun je instellen op 1 en Getal resp. 0,95 en Getal.
Daarmee fixeer je de grenzen op 1 (100%) en 0,95 (95%).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan