• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

one2trio

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Hoi,

Ik heb een heel simpele vraag, maar ik kom er niet uit. Heb hier al geprobeerd te zoeken, maar kan het niet vinden.

Ik wil in een werkblad omzetgegevens uit 2 opvolgende jaren vergelijken. Als de omzet lager is dan het jaar ervoor moet de omzet rood kleuren. Voor een enkele cel lukt me dit wel, maar als ik dit wil toepassen op de hele kollom gaat er iets mis!
Ik gebruik voor de enkele cel =als A2 < B2

Reuze bedankt als iemand me verder kan helpen!

Harold.

'=als(a2<b2;1;0) '
werkt bij mij prima

Let er wel op dat er GEEN $$$ in de formule komen

Laatst bewerkt:
?

Hmmm, ben niet zo heel bekend, maar ik volg je niet.

Wat ik dus eigenlijk wil doen is via voorwaardelijk celopmaak steeds de cel rechts van de actieve cel vergelijken met de actieve cel.

Vooraan dan...
Stel: je wilt B2 vergelijken met A2, als B2 groter is wil je een groene kleur
Ga op B2 staan en kies in het menu Opmaak voor Voorwaardelijke Opmaak
Kies in het linker selectieblokje voor "formule is"
Zet de cursor in het rechter blok en type de formule =ALS(B2>A2;1;0)
Klik op de knop Opmaak en selecteer op het tabblad patronen een groene kleur
klik op Ok, klik op Ok

That's it....

jheesterbeek zei:
Vooraan dan...
Stel: je wilt B2 vergelijken met A2, als B2 groter is wil je een groene kleur
Ga op B2 staan en kies in het menu Opmaak voor Voorwaardelijke Opmaak
Kies in het linker selectieblokje voor "formule is"
Zet de cursor in het rechter blok en type de formule =ALS(B2>A2;1;0)
Klik op de knop Opmaak en selecteer op het tabblad patronen een groene kleur
klik op Ok, klik op Ok

That's it....

Tot hier volg ik je, maar hoe kan ik dit vervolgens toepassen op alle cellen in de betreffende kolom, als deze reeds gevuld zijn met waarden?

Bedankt voor je geduld!

Na voorgaande beschrijving ga je opnieuw op B2 staan en kiest voor kopieeren (onder de rechtermuisknop, in het menu bewerken of met sneltoetst CTRL-C).
Selecteer alle cellen waarvoor je de opmaak wilt doen gelden en kies voor plakken speciaal (onder de rechtermuisknop, in het menu bewerken ). Er opent een schermpje. Plaats hier een bolletje voor opmaak en klik op Ok

That's it....

jheesterbeek zei:
Na voorgaande beschrijving ga je opnieuw op B2 staan en kiest voor kopieeren (onder de rechtermuisknop, in het menu bewerken of met sneltoetst CTRL-C).
Selecteer alle cellen waarvoor je de opmaak wilt doen gelden en kies voor plakken speciaal (onder de rechtermuisknop, in het menu bewerken ). Er opent een schermpje. Plaats hier een bolletje voor opmaak en klik op Ok

That's it....

Geweldig! Ben er uit! De oplossing bleek dus idd weer simpel te zijn, maar je moet het maar weten he? Maar ff een vraagje uit nieuwsgierigheid. Waar staat die ;1;0 voor in de formule? Kan ik mijn voordeel vast mee doen!

Super bedankt in ieder geval!

Gr,
Harold.

Als(B2>A2;1;0)
als B2 is groter dan A2 is waar, dan de waarde 1 weergeven,
als B2 is groter dan A2 is NIET waar, dan de waarde 0 weergeven.

Is is gewoon de als formule, zoals je die ook in een normale cel zou kunnen plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan