• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
bah, nu kom ik tot de vervelende conclusie dat dit niet is wat ik zoek.

Het moet zo zijn indien ik iets in de cellen A1 tot A4 iets verander, dat de voorwaardelijke opmaak moet reageren op de resultaten die in cellen B1 tot B4 verander. Deze cellen B1 tot B4 zijn dan ook nog beveiligd op aanpassen.

Nu ben ik het noorden helemaal kwijt. :shocked:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Teebee ;)

In Excel 2007 zal je dit probleem niet meer hebben, want daar heb je oneindig voorwaardelijke opmaak en in excel 2003 is dit maar beperkt tot 3 stuks.

Ook met de Als Functie kan je tot 64 Als Functies gaan en in Excel 2003 is dit beperkt tot 7 stuks.

En zoveel meer !!!!

Groetjes Danny. :thumb:

mja, bij ons op het werk gebruiken ze voorlopig nog jaren 2003 :rolleyes:

Beste Teebee ;)

Bij ons op SIDMAR GENT (mijn werk) zitten ze ook nog achter geen nood dus.

Groetjes Danny. :thumb:

Ik dacht de oplossing met Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) gevonden te hebben, maar dat werkt dus ook niet.

Zo dan?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)

If Not Intersect(Target, Range("A1:A4")) Is Nothing Then

With Range("B1")
            Select Case .Value
                Case 0.01 To 19.99: .ColorIndex = 3
                Case 20 To 24.99: .ColorIndex = 45
                Case 25 To 30: .ColorIndex = 4
                Case Is > 30: .ColorIndex = 45
                Case Else: .ColorIndex = xlNone
            End Select
        End With

With Range("B2")
            Select Case .Value
                Case 0.01 To 69.99: .ColorIndex = 3
                Case 70 To 79.99: .ColorIndex = 45
                Case Is >= 80: .ColorIndex = 4
                Case Else: .ColorIndex = xlNone
            End Select
        End With

'enz voor B3, B4

End If

End Sub

Wigi

Eerst en vooral wil ik je bedanken voor het willen helpen oplossen van min problemen :o

Nu geeft hij wel telkens een error 438 als ik een waarde verander.

Laatst bewerkt:
Hang dat bestandje eens bij aub, ik had het getest op het eerdere voorbeeldje en toen werkte het.

Alle

.ColorIndex

moet je veranderen in

.Interior.ColorIndex

(of anders het With statement aanpassen, dat kan ook).

Wigi

Zo werkt het inderdaad wel.

Nu heb ik nog een vraag: Indien ik dity in Cel B4 zet:
Code:
=ALS(A1<>"";SOM(A1*100/SOM(A$1:A$4));"")
hoe kan ik dan vermijden dat de cellen gekleurd worden indien ik de waardes verwijder in A1 tot A4. Alles werkt als ik er waardes in geef, totdat ik ze verwijder, dan krijgen de cellen B1-B4 een kleur.

Bijlagen

Hallo Teebee,

Je zult omgetwijfeld van Wigi nog een oplossing kriigen in de stijl zoals hij jou al een aantal keren een voorstel heeft gedaan.
Ik denk dat je nog tegen een ander probleem aan gaat lopen. Indien de waarde bv. 19,992 is en de cel staat afgerond op 2 decimalen dan zal dit getal als 19,99 gepresenteerd worden echter zonder een voorwaardelijk opmaak. Immers deze waarde (19,992) is groter dan 19,99 en kleiner dan 20 en zal dus buiten de grenzen vallen. Bijgaand een alternatief.

Groet

Dirk

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt, Dirktimm

Op deze manier verwijderen ook de kleurcodes als ik alles verwijder. Nu loop ik ook nog tegen een ander probleempje aan :o

Het werkblad wordt volledig beveiligd tegen aanpassingen, behalve de cellen in A1-> A4. Indien ik nu het werkblad beveilig en kies voor:

Vergrendelde cellen selecteren (Aangevinkt)
Ontgrendelde cellen selecteren (Aangevinkt)

dan loopt het telkens mis. (Eigenschap ColorIndex van klasse Interioir kan niet worden ingesteld.
Indien ik nu bij het beveiligen van het werkblad kies voor:

Vergrendelde cellen selecteren (Aangevinkt)
Ontgrendelde cellen selecteren (Aangevinkt)
Cellen opmaken (Aangevinkt)

krijg ik de error msg niet. Probleem is nu dat ik de opmaak zelf kan veranderen, want niet de bedoeling is. Is dit probleem op te lossen zonder de eerste optie te deselecteren?

Iig bedankt Dirk en Wigi voor het oplossen van mijn problemen :thumb:

Hallo Teebee,

Ik heb een nieuw bestand aan mijn reactie toegevoegd. 19,999999 is natuurlijk ook niet goed. Moet zijn < 20 enz

Groet

Dirk

Hallo Teebee,

Ik heb het bestand beveiligd met een wachtwoord 1234. Indien er een mutatie in A1 t/m A4komt, gaat de code lopen. In de code is nu opgenomen om eerst op het blad de beveiliging uit te schakelen, vervolgens de voorwaardelijke opmaak aanbrengen en daarna weer de beveiliging er op zetten. Iemand die bij de code kan, ziet natuurlijk het wachtwoord.
Deze beveiliging heeft een beperkte functie. De goedwillenden worden gewaarschuwd indien men op een beveiligede cel wil muteren en zal er afblijven. Voor anderen is de beveiliging meestal wel te breken.

Groet

Dirk

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan