• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

prp82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Hallo

ik wil heel graag cellen die beginnen met het woord CPC laten oplichten in een bepaalde kleur. Ik weet dat dit heel simpel is met de formule ="CPC'. Maar daar ligt de cluw. het zijn cellen die beginnen met het woord cpc, dus niet cellen die exact hetzelfde zijn als CPC. dus bv cellen met de volgende informatie: CPC blabla, CPC bladieblabla, CPC appel. Al deze 3 cellen wil ik laten oplichten.

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is?

bedankt

Laatst bewerkt:
Hallo,

Voorwaardelijke opmaak>Cel waarde groter dan of gelijk aan "CPC".

Gr Joop

Je kan in de voorwaardelijke opmaak bij formule het volgende zetten:
Code:
=AANTAL.ALS("geselecteerde cel";"cpc*")=1
opmaak kiezen > OK > OK.

Het zal misschien wel makkelijker kunnen hoor, maar deze ken ik tenminste.

Laatst bewerkt:
Beste prp82 ;)

Deze lukt ook.

Code:
=LINKS(A1;3)="cpc"

Groetjes Danny :thumb:

Bedankt voor de reacties.

JUSTUS: die doet het niet, dan gaatie alle cellen inkleuren, ook cellen waar helemaal geen cpc instaat. Hij gaat alle cellen inkleuren die GROTER dan CPC zijn(oftewel elke cel met een woord erin die na CPC komt, bv Delta, of Zaak), als je Gelijk aan doet, dan vultie helemaal niets in, omdat er simpelweg geen cel is die precies identitiek is aan "CPC" er zijn alleen cellen die beginnen met het woord CPC, en die kleurtie dan niet in.

Bandito BOB: deze doet het ook niet, als ik jouw formule gebruik kleurt hij helemaal geen cellen in, ook geen cellen waar wel CPC in staat

Danny: deze doet het ook niet helaas, hij kleurt niets in.

Wat ik wil weten dus of het mogelijk is om cellen te laten inkleuren als de cel en MEERDERE WOORDEN bevat en het woord CPC bevat

Voorbeeld:

Cel a1= CPC campaign 1
Cel a2= Advertentie 3
Cel a3= Collectie Ads
Cel a4= CPC campaign 2
Cel a5= Corad campaign 1

Ik wil dus alleen cel a1 en cel a4 laten inkleuren.

Laatst bewerkt:
Je doet iets verkeerd, die van mij en danny werken prima. Die van Justes werkt inderdaad niet.

Voor cel A1, opmaak > voorwaardelijke opmaak > formule is (dus NIET celwaarde is) >
Code:
=links(A1;3)="cpc"
werkt prima hoor:thumb:.

Beste prp82 ;)

Zie volgend bestandje.
De formule van bandito bob en mij lukken wel.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

prp82,

Foutje (?) bij Danny is dat enkel de eerste 3 karakters gelijk moeten zijn aan "CPC". Dus geen kleur bij indien "CPC" ergens anders staat.

In Excel 2007 is dit simpel op te lossen gezien de uitbreiding van voorwaardelijke opmaak.
In bijlage aangepaste met 2007 versie maar wel opgeslagen als 2003. Denk (ben er bijna zeker van) dat mijn voorwaardelijke opmaak niet zal werken in vorige versies van excel.

2 de bijlage 2007 versie.

Mvgr.

Bijlagen

Na wat uitgetest doen die formules het inderdaad danny en bandito bob.

Easy: thnx voor de aanvulling. die formule doet het perfect in mijn excel 2003, dus die formule zal ik gaan gebruiken aangezien het woord cpc ook ergens anders mag staan in de cel(was niet noodzakelijk maar een mooie luxe)

bedankt voor de reacties en hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan